روزبه علی پور، فعال مدنی جهت تحمل حبس راهی زندان شد

روزبه علی پور، فعال مدنی اهل گیلان که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به احکام زندان محکوم‌شده بود، روز جاری در مراجعه به شعبه ۵ اجرای احکام دادسرای رشت بازداشت و جهت تحمل محکومیت دوساله خود به زندان لاکان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۸، روزبه علی پور، فعال مدنی جهت تحمل دوران محکومیت ۲ ساله خود راهی زندان لاکان رشت شد. روزبه علیپور و بابک علیپور دو برادر ساکن یکی از روستاهای اطراف رشت که در حوزه زنان نیز فعالیت می‌کردند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب رشت، بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “عضویت در گروه‌های معاند” به ترتیب به ۲ و ۵ سال حبس محکوم‌شده بودند.

مأموران امنیتی روزبه و بابک علی پور را ۱۳ آبان ۱۳۹۷، بازداشت و بعد از پایان مراحل بازجویی به زندان لاکان رشت منتقل کردند.

به گفته منابع آگاه در آن زمان “پس از بازداشت این دو فعال مدنی، مأموران امنیتی با ورود و بازرسی کامل منزل، برخی از لوازم شخصی این دو برادر را ضبط کردند”.

لازم به توضیح است؛ دو هفته پس از بازداشت و تهیه وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، برای آزادی موقت روزبه و بابک علی پور، نماینده دادستانِ پرونده، از پذیرش وثیقه‌ی تعیین‌شده خودداری کرد.

اسفندماه سال گذشته روزبه علی‌پور با تأمین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و بابک علی پور با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل