منصور آروند زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

«منصور آروند» زندانی سیاسی کُرد که اخیرا از زندان مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، صبح دیروز در این زندان اعدام شد.
«کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» اعلام کرده «منصور آروند» که روز پنج‌شنبه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات از زندان مرکزی مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، سحرگاه دیروز یکشنبه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۴ در این زندان اعدام شده است.

اعدام این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته که پیش‌تر در زندان ارومیه به وی اعلام شده بود “حکم اعدامش با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافته است.”

یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» گفته “امروز از زندان میاندوآب تماس گرفته‌اند و پس از مراجعه خانواده‌ام، در زندان میاندوآب به آنها اعلام شده که او صبح دیروز اعدام شده است.”

«منصور آروند» در خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل شخصی خود در مهاباد دستگیر شد. او ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، به اعدام محکوم شد.

دلیل صدور حکم اعدام این زندانی سیاسی، اتهاماتی همچون “محاربه با خدا” و “تبلیغ علیه نظام و عضویت در حزب دموکرات کردستان” عنوان شده بود.

«منصور آروند» در تاریخ ۸ آذرماه سال گذشته از زندان مرکزی ارومیه به زندان مهاباد انتقال یافت. پس از این انتقال به طور شفاهی به این زندانی سیاسی اطلاع داده شد که “حکم اعدام وی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.”

پیش‌تر یک منبع از زندان مهاباد در این باره به «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» گفته بود “منصور آروند قبل از انتقالش از زندان مهاباد به هم‌بندی‌های خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد، زیرا هیچ‌گاه به طور رسمی و کتبی حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید