شهروند ١٧ سالە در اولین تجربه کولبری جان باخت

آرام زرده شوانه، کولبر اهل روستای «گندویلای» اشنویه در حین کولبری و سقوط در رودخانه مرزی «گادر» جان باخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، آرام زرده شوانه ، کولبر ۱۷ ساله اهل روستای «گندویلای» اشنویه که برای اولین بار به شغل کولبری روی آورده بود حین عبور از رودخانه «گادر» به علت شدت‌جریان آب، داخل رودخانه سقوط کرده و جان‌باخت.

به گزارش منابع محلی “آرام به دلیل وضعیت بد معیشتی برای اولین بار با قاطری که اجاره کرده بود و برای تأمین مایحتاج خانواده و پدری که در زندان بسر می‌برد به این شغل خطرناک روی آورده بود که متأسفانه در حین عبور از رودخانه به دلیل شدت‌جریان آب به داخل رودخانه سقوط کرده و جان‌ داده است”.

فخرالدین مام علی، رییس هلال‌احمر اشنویه در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا از جان باختن یک نوجوان  روستایی که با اسب قصد عبور از رودخانه «گادر» را داشته خبر داده است اما در این خبر از دلایل عبور و غرق شدن کولبر ۱۷ ساله از رودخانه اشاره نشده است.

آقای مام علی همچنین از پیدا شدن جسد آرم زرده شوانه توسط امدادگران هلال‌احمر در امتدا رودخانه «گادر» خبر داده است.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید