فرزاد روحانی‌منشادی، شهروند بهایی با وثیقه آزاد شد

فرزاد روحانی‌منشادی، شهروند بهایی ساکن یزد که بهمن‌ماه سال گذشته توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده بود،  پس از گذشت ۱۱۰ روز بازداشت با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان یزد به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، فرزاد روحانی، شهروند بهایی با تأمین قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان یزد آزاد شد. گزارش‌شده روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت جلسه رسیدگی به پرونده این شهروند بهایی با اتهامات “عضویت در گروه های مخالف نظام” و “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های مخالف نظام” برگزار شده است.

روز دوشنبه ۸ بهمن ۹۷، آقای روحانی در حال همراهی فرزندش به مدرسه توسط مأموران اداره اطلاعات یزد بازداشت شد.

پس از بازداشت آقای روحانی «مأموران وزارت اطلاعات بدون نشان دادن حکم قضایی، منزل این شهروند بهایی را تفتیش و تمام وسایل شخصی مربوط به ایشان  را جمع‌آوری کردند».

همچنین در آن زمان گزارش شده بود که مأموران امنیتی به اتاق دو دختر ۱۱ و ۸ ساله این شهروند بهایی رفته و علیرغم ایجاد ناراحتی به کودکان، اتاق آنان را نیز مورد تفتیش قرار دادند.

این شهروند بهایی پیش‌ از این نیز در سال ۱۳۹۵، توسط مأموران امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه آزادشده بود. دادگاه بدوی آقای روحانی را به یک سال حبس تعزیری محکوم‌ کرده بود که این حکم در شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر یزد به سه سال حبس تعلیقی تبدیل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید