کارگران بازداشت‌ شده هفت‌تپه آزاد شدند

.campain.info -neyshekar_hafttape

روز یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خبر داده که تمامی کارگران بازداشتی هفت‌تپه که در روزهای اخیر در جریان اعتراض در محوطه کارخانه بازداشت شده‌بودند، با قرار کفالت و وثیقه آزاد شدند.

در روز یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ نیز صاحب ظهیری، ناصر نعامی، امید آزادی و کیانی نژاد از کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، آزاد شده‌بودند.

روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کرده‌بودند.

پیش‌تر گزارش شده‌بود که پس از این اعتصاب در محل کارخانه شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه احضار، تهدید یا بازداشت شده‌اند.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان، فعال کارگری از جمله بازداشت‌شدگانی هستند که از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ کماکان در زندان به‌سر می‌برند.

روز یک‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، سپیده قلیان از زندان سپیدار اهواز و اسماعیل بخشی از زندان شیبان به زندان اوین در تهران منتقل شدند.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان ۹۷ و پس از آن شدت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش آمده و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید