تداوم اعتصاب غذای حکیمه احمدی در زندان مراغه

حکیمه احمدی، شهروند اهل مرند که از مهرماه ۱۳۹۷ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برد، دست به اعتصاب غذا زده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) که از روز یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را در زندان مراغه آغاز کرده، در اعتراض به “بازداشت غیرقانونی‌ خود، رفتار نامناسب و آزار و اذیت توسط مسئولین زندان و ارسال گزارشاتی توسط مسئول دارالقرآن این زندان در ارتباط با وی”، اعتصاب غذا کرده‌است.

ماموران اداره اطلاعات مرند، روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بدون در دست داشتن حکم قضایی و پس از ورود به منزل حکیمه احمدی برخی از لوازم شخصی از قبیل تمامی سیم کارت‌های موجود در منزل، دو لپ تاپ و سه گوشی تلفن همراه را ضبط کردند.

خانم احمدی به صورت بلاتکلیف در زندان مراغه محبوس است و در طول این مدت  اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “تشکیل گروه و دسته جات غیر قانونی” به او تفهیم شده‌است.

حکیمه احمدی، فعال تُرک آذربایجانی، پس از بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بود که در پی آن دنده‌ها و انگشتانش آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.

او در ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند بازگردانده شده بود.

کمپین پیش از این خبری در خصوص تداوم بازداشت او در بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتشر کرده‌بود.

روز سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷، مهندس غلامرضا قربانی همسر خانم احمدی، با انتشار ویدیویی به زبان تُرکی آذربایجانی در شبکه‌های اجتماعی از ضرب و جرح همسرش خبر داده بود.

در این ویدیو گفته شده‌بود که بر اثر این ضرب و جرح ماموران، دو دنده و انگشتان خانم حکیمه احمدی آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

حکیمه احمدی، پیش‌تر نیز در شهریورماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید