محمدرضا نسب‌عبدالهی، روزنامه‌نگار با قرار کفالت آزاد شد

محمدرضا نسب عبدالهی، روزنامه‌نگار ساکن شیراز و سردبیر سایت‌های انار پرس و آبان‌پرس که ۳۱ فروردین توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، پس از گذشت یک ماه  با قرار کفالت به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، محمدرضا نسب عبدالهی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که توسط مأموران اطلاعات سپاه در خیابان بازداشت شده بود، پس از گذشت یک ماه با حکمی از سوی بازپرس دادسرای انقلاب شیراز با قرار کفالت به‌صورت موقت آزاد شد.

مأموران اطلاعات سپاه، عصر روز شنبه ۳۱ فروردین، محمدرضا نسب عبدالهی، سردبیر سایت‌های انارپرس و آبان‌پرس که به همراه دختر ۴ ساله‌اش برای دیدار خانواده به زادگاهش شهر انار رفته بود، در خیابان بازداشت و پس از بازجویی اولیه در دادسرای انار به بازداشتگاه اطلاعات سپاه کرمان منتقل کردند.

شاهد علوی، روزنامه‌نگار ساکن آمریکا در رابطه با بازداشت آقای نسب عبدالهی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «همان روز ۳۱ فروردین مأموران به منزل مادر آقای نسب‌عبدالهی رفته و لپ‌تاپ و گوشی برادرش را هم ضبط می‌کنند. مأموران همان شب با همسر نسب‌عبدالهی هم تماس گرفته و می‌خواهند برای بازرسی در خانه‌شان در شیراز باشد اما پیش از رسیدن او، وارد منزل شده و کامپیوتر و وسایل دیگری را با خود می‌برند».

آقای نسب عبداللهی، پیش‌ازاین نیز در تاریخ ۶ اسفند سال ۱۳۸۳ از سوی دادگاهی در استان کرمان به‌طور غیابی و به اتهام “نشر اکاذیب” به شش ماه حبس تعزیری محکوم‌شده بود که در تاریخ ۹ شهریورماه ۱۳۸۴ با پایان دوران محکومیت از زندان رفسنجان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید