ضرب و شتم محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی از سوی مامورین اعزام به دادسرا

«محمد مقیمی» وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بشر ظهر روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه جهت بازپرسی  به دادسرای اوین  اعزام و در حضور خانواده از سوی مأموران اعزام به دادسرا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،صبح روز دوشنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۴ «محمد مقیمی» وکیل «آتنا فرقدانی» زندانی سیاسی با دستبند و پابند از بند ۱۰ زندان رجایی شهرکرج جهت بازپرسی و رسیدگی به پرونده، به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین اعزام شد.
خانواده «محمد مقیمی» که در دادسرای اوین حضور و قصد ملاقات با وی را داشتند، با ممانعت مأموران اعزام به دادسرا روبرو شدند.
این ممانعت و اعمال خشونت، موجب اعتراض این وکیل زندانی و ضرب و شتم وی از سوی مامورین اعزام به دادسرا در حضور خانواده شد.
«محمد مقیمی» در جلسه بازپرسی، از بازپرس پرونده رضازاده، با اشاره به اصل ۳۲ قانون اساسی، خواستار ابلاغ اتهامات و دلایل بازداشت شد.
اما بازپرس از ابلاغ و تفهیم اتهام خودداری کرده و صرفا به مکتوب کردن جلسه اکتفا کرده است.
این وکیل زندانی در خصوص اتهام رابطه نامشروع مادون زنا( دست دادن با«آتنا فرقدانی» موکلش ، زن غیر محرم شرعی) ، دفاع کرده و بیان کرده است مطابق اخلاق و آداب و رسوم، این موضوع صورت گرفته است و در آینده نیز با هرکس شرایط اقتضا کند دست خواهد داد.
«محمد مقیمی»در روز شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۴ به علت دست دادن با موکلش «آتنا فرقدانی» زندانی سیاسی از سوی فردی به نام حمیدی بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
وی ظهر روز یکشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۴ به سالن ۳۱ بند ۱۰ زندان رجایی شهر منتقل شده است.
یک منبع آگاه از وضعیت این وکیل زندانی در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت “برای آقای مقیمی قرارکفالت ۲۰ میلیون تومان صادر شده است و درصورت قبول از سوی بازپرس ، امید به آن است که ایشان هر چه زودتر آزاد شوند”

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل