جلسه اول بازپرسی محمدحسین سپهری معلم ساکن مشهد برگزار شد

جلسه اول بازپرسی محمدحسین سپهری، معلم و فعال صنفی فرهنگیان در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱ خردادماه ۱۳۹۸، «محمد حسین سپهری» دبیر فیزیک دبیرستان‌های مشهد و فعال صنفی فرهنگیان بر اساس ابلاغیه‌ الکترونیکی که پیش‌تر به او ابلاغ شده‌بود، در شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد حاضر شد و اتهامات “تشویش اذهان عمومی”، “توهین به رهبری”، “ارتباط با  گروه‌های مخالف نظام” ، “تحریک فرهنگیان برای شرکت در تجمعات غیرقانونی” و  “فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی” از سوی ریاست شعبه مذکور «علی سلیمانی مارشگ»، به او تفهیم شد.

منبع مطلعی به کمپین در این خصوص گفت: «در این جلسه آقایان عباس واحدیان شاهرودی و جواد لعل محمدی دو تن از فعالان صنفی مشهد نیز همراه او در محل حاضر شده بودند. آقای سپهری اتهامات وارده را نپذیرفت و ادامه جلسه بازپرسی به روز شنبه ۴ خردادماه موکول شد».

توضیحات عباس واحدیان‌شاهرودی را در این خصوص بشنوید:

محمدحسین سپهری پیش‌تر به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شده‌بود.

این معلم معترض مشهدی اسفندماه ۹۷ به دلیل شرکت در تجمع آبان‌ماه همان سال معلمان که بنا بر فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان شکل گرفته‌بود، از سوی هیئت بدوی تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی به ۶ماه انفصال از خدمت محکوم شده‌بود.

در رای هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش خراسان رضوی، وی به “شرکت در تجمع غیرقانونی”، “ترک محل خدمت در ساعت اداری” و “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” متهم شده‌بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید