تذکر نماینده اهل سنت در مجلس به رئیس صدا و سیما

در پی توهین یک مداح به مقدسات سنی مذهب‌ها در تلویزیون جمهوری‌اسلامی، شهاب نادری، نماینده اهل سنت مجلس به عسگری رئیس سازمان صدا و سیما تذکر داد.

نماینده مردم پاوه در مجلس از رئیس صدا و سیما خواست با فرد خاطی برخورد شود.

شهاب نادری در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، مجلس خطاب به رییس سازمان صدا و سیما متذکر شد: «قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج ادبیاتی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود».

یک مداح در جریان پخش زنده مراسم مربوط به تولد «امام حسن مجتبی» در تلویزیون جمهوری‌اسلامی، به سه خلیفه اهل سنت و «عایشه» – همسر پیامبر مسلمین – توهین می‌کند و آنان را مورد لعن قرار می‌دهد.

مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه ۳ خرداد اهل‌سنت آزادشهر، با اشاره به اهانتی که اخیرا در شبکۀ پنج سیما به مقدسات اهل‌سنت صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: نباید افرادی که به عقاید مذهبی دیگران اهانت می‌کنند اجازۀ اجرای برنامه را در صداوسیما داشته باشند.

پیش از این شبکه پنج سیما با محکوم کردن حرکت این مداح، از جامعه اهل سنت عذرخواهی کرده‌بود.

توانا در این خصوص نوشته‌است: «در ایران چند میلیون اهل سنت زندگی می‌کنند و اینکه رسانه رسمی یک کشور، از موضع قدرت، به باور چند میلیون ایرانی توهین کند، حرکتی کاملا ضدمیهنی است. نقد و هجو باورهای دینی در ایران باید آزاد باشد، اما رسانه‌های رسمی باید در قبال باورهای دینی شهروندان کاملا بی‌طرف باشند».

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید