یادداشتی از اکبر آزاد در اعتراض به روند غیرقانونی بازداشت عباس لسانی و اعلام حمایت از وی

اکبر آزاد؛ با توجه به اینکه آقای عباس لسانی چندین ماه است به شیوه غیرقانونی محبوس شده و از ابتدایی‌ترین حقوق مدنی و شهروندی خود محروم گشته‌اند، لذا لازم به یادآوری و تأکید می‌داند:
فعالان ملی-مدنی آذربایجان حق دارند در چارچوب قانون و عرف رایج و قوانین بین‌المللی در جهت رسیدن به اهداف قانونی خود فعالیت کنند!

رفتارهای خلاف قانون افرادی که خودسرانه منجر به ایجاد محدودیت‌های غیر قابل قبول برای فعالین ملی-مدنی آذربایجانی می‌شوند، فی‌نفسه مردود و محکوم است!

همچنین به تبع آن اعمال تضییق‌های غیرقانونی چند ماه اخیر بر علیه مبارز خستگی‌ناپذیر آذربایجان آقای عباس لسانی نیز مردود و محکوم است!

باید دانسته شود تحمیل شرایط نامطلوب و غیر قانونی به آقای عباس لسانی تنها موجبات دغدغه خانواده محترم ایشان را فراهم نکرده‌است، بلکه چنین تحمیلات خلاف قانون موجب نگرانی و دغدغه‌های شدید تمامی فعالان ملی-مدنی راستین آذربایجانی و تمامی آزاد اندیشان صدیق می‌باشد، لذا با تأکید بر تمامی قوانین کشوری و بین‌المللی در زمینه حقوق فردی و شهروندی؛ خواستاری پای‌بندی دادگاه‌های مربوطه به قانون و فراهم کردن شرایط مناسب برای دفاع قانونی آقای عباس لسانی به همراه وکیل انتخابی خودشان هستم!

طبیعی است مسئولیت عدم رعایت قوانین متوجه کسانی می‌باشد که با خودسری و خودرأیی موجبات نادیده گرفته شدن و مانع جاری شدن حقوق فردی و شهروندی و اساسا تمامی قوانین می‌شوند.

همچنین باید دانسته شود، هرگاه آقای عباس لسانی به دلیل عدم فراهم شدن شرایط قانونی و مناسب جهت دفاع از خود در صحن علنی دادگاه و نیز به دلیل بسته شدن تمامی راه‌های قانونی، اقدام به اعتصاب غذا نمایند، مسئولیت صدمات وارده به سلامت جسمی و روحی ایشان و نیز سایر عواقب بعدی آن به عهده قانون‌شکنان خود رأی خواهد بود!

با احترام-اکبر آزاد-۴ خردادماه ۱۳۹۸

مطلب مرتبط:

عباس لسانی: “در صورت خودداری زندان از تحویل پرونده دست به اعتصاب غذا می‌زنم”

اشاره: مسوولیت محتوای نوشتارها و مقاله‌های ارسالی، بر عهده نویسنده است و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید