تداوم بازداشت زهرا محمدی از اعضای انجمن«نوژین»/ ریبوار منبری و ادریس منبری با وثیقه آزاد شدند

ریبوار منبری و ادریس منبری از اعضای انجمن فرهنگی-اجتماعی «نوژین» در سنندج که هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی  بازداشت شده بودند با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شدند. از وضعیت زهرا محمدی سومین عضو بازداشتی انجمن فرهنگی-اجتماعی«نوژین» پس از گذشت چند روز کماکان اطلاعات دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، ریبوار منبری و ادریس منبری از اعضای بازداشت شده انجمن فرهنگی-اجتماعی «نوژین» در سنندج با تامین قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

روز پنج‌شنبه ۲ خردادماه ۱۳۹۸، ادریس منبری، زهرا محمدی و ریبوار منبری از اعضای انجمن فرهنگی-اجتماعی «نوژین» در سنندج توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. به گزارش منابع آگاه این بازداشت‌ها با خشونت همراه بوده است.

تا این لحظه علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده خانم محمدی  اطلاعات دقیق از وضعیت و دلیل بازداشت ایشان در دست نیست و نیروهای امنیتی و مسئولان قضایی از پاسخگویی به خانواده این شهروند بازداشتی خودداری می‌کنند.

روز دوشنبه ششم خردادماه، اعضای انجمن فرهنگی – اجتماعی «نوژین» به دلیل تداوم  بازداشت  خانم  محمدی در مقابل دادگستری سنندج دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان آزادی فوری و بی‌قید شرط عضو بازداشتی این انجمن شدند.

همچنین روز گذشته شورای سازمان‌های مردم‌ نهاد کردستان نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌قیدوشرط خانم محمدی شده بود.

این شورا در این بیانیه از نیروهای امنیتی و مسئولان قضایی کردستان خواستار شفافیت و توضیح در رابطه با بازداشت سه تن از اعضای انجمن فرهنگی – اجتماعی «نوژین» شده است.

ادریس منبری، زهرا محمدی و ریبوار منبری از اعضای هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی-اجتماعی «نوژین» تاکنون در مناطق کردنشین ایران فعالیت‌های مدنی و فرهنگی مستمری نظیر تلاش برای حفظ محیط‌زیست و همچنین مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این مناطق داشته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید