بیانیه جمعی از زندانیان عقیدتی-سیاسی زندان رجایی‌شهر در محکومیت توهین به مقدسات اهل سنت در شبکه ۵ سیما

جمعی از زندانیان عقیدتی-سیاسی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در محکومیت توهین به مقدسات اهل سنت در شبکه ۵ سیما بیانیه‌ای منتشر کردند.

این زندانیان سنی مذهب مطالبات و خواسته‌های خود را در ۳ بند اعلام کرده‌اند.

توحید قریشی، نامق دلدل، حمزه درویش، مختار کاکایی، اسماعیل رشیدی، حسن رشیدی، تیمور نادری زاده، انور خضری، جمال قادری، فیروز حمیدی، فرهاد سلیمی، ایوب کریمی و مریوان کرکوکی از جمله کسانی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.

متن کامل بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته، عینا منتشر می‌شود:

“ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬﯾﻦَ ﯾﺆْﺫُﻭﻥَ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻭَ ﺭَﺳُﻮﻟَﻪُ
ﻟَﻌَﻨَﻬُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓِﯽ ﺍﻟﺪُّﻧْﯿﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺃَﻋَﺪَّ
ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬﺍﺑﺎً ﻣُﻬﯿﻨﺎً (سوره أحزاب آیه ی ۵۷)
دشمنان پیامبر و یک رهبر دینی برای تخریب او چه ابزاری زشت‌تر و وقیحانه‌تر از توهین به ناموس او و متهم کردن همسرش می‌توانند پیدا کنند؟؟

آیا همان ابزار منافقان در زمان رسول الله (ص) نیست که بعد از شکست خورن تمام توطئه ها و ناکام ماندن نقشه ها، بکار بردند تا مگر به خیالشان با هدف قرار دادن خانواده ایشان او را تخریب کنند و دلهای سیاه جرکینشان را خنک کنند؟

اکنون چگونه است در مملکتی که داعیه ام القری جهان اسلام را دارد،کسانی جرأت میکنند که همان توهین را دوباره احیا کرده وبه زبان بیارند؟! واوج واکنش سیاست ورزانه حکومت اینست که او را احضار کرده وبعد از تفهیم اتهام بلا فاصله با قرار وثیقه آزاد می کند؟!

اشکال کار فقط این مداح و آن مداح نیست بلکه اشکال کار در تربیتی است که چنین افرادی را بار آورده است . وآیا تربیت مراسمات پنهان عمرکشان نتیجه ای بهتر از این خواهد داشت ؟!

ما جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج بدینوسیله این عمل غیرانسانی و غیراخلاقی و تکرار ارث منافقان و دشمنان اسلام را محکوم کرده و به مناسبت این حادثه دلخراش که برای اهل سنت از تحریمهای ترامپ و بمبهای اسرائیل دلخراش‌تر است مطالبات و خواسته های زیر را مطرح می نماییم:

۱- بعد از تکرار توهینات این‌چنینی و نیز ضایع کردن حقوق اهل سنت اکنون وقت آن رسیده که اهل سنت و بخصوص علما و اندیشمندان آن راه‌کارهای عملی و منظم برای جلوگیری از تکرار این حوادث اتخاذ کنند که تشکیل مجمع علما و اندیشمندان اهل سنت برای دفاع از مقدسات اهل سنت و کانون وکلای متشرع اهل سنت برای پیگیری مطالبات و احقاق حقوق اهل سنت و مؤسسه رصد و ثبت مصادیق توهین به اهل سنت و مقدسات آن و نیز مجمع جهانی صدای اقلیت اهل سنت ایران می توانند نمونه هایی برای این امر باشد و اقدام به برگذاری تحصنات و گردهمایی و تظاهرات مردمی داخلی و خارجی در حوادث مشابه وتعطیلی اعتراضی موقت مدارس و یا حتی تحریم بعضا موقت بازار و مدرسه و دانشگاه از سوی اهل سنت و یا حتی استفاده از نمادهای اعتراضی پوششی و امثال اینها می‌تواند از فعالیتهای عملی اعتراض باشد.

۲- درخواست از مراجع تقلید شیعه برای صدور بیانیه ای که تحریم قطعی و ابدی توهین به خلفای اهل سنت و صحابه و همسران پیامبر و تحریم تقیه در این باره را اعلام کرده و متهم کردن همسر پیامبر را خلاف نص قرآن و دشمنی با پیامبر دانسته و مرتکب آن را مطرود و خارج از مذهب شیعه اعلام کنند و در این راستا بسیار مناسب خواهد بود که برخی فقها و مراجع و مجتهدین شیعه این تحریم را وارد فقه شیعه وکتب توضیح المسائل نمایند

۳- با توجه به وجود این توهینات و تکرار آن در رسانه ی ملی و نیز وجود آن در نظام آموزشی کشور و کتب مدارس ، در مجلس قانونی تصویب شود که هیئتی دائمی از علمای اهل سنت به عنوان ناظر بر صدا و سیمای ملی و وزارت آموزش و پروش و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته و بر برنامه های تولیدی و کتب آموزشی و منابع درسی در تمام مراحل مربوطه نظارت داشته باشند ولازم است اهل سنت برای حصول این امر اقدام مؤثر و پیگیری مداوم داشته باشد و تصویب این امر را به عنوان حق اهل سنت مصرانه تا زمان تحقق آن مطالبه نمایند وکارگروهی را بدین منظور تأسیس کنند که گزارشات ماهیانه و سالیانه به افکار عمومی ارائه دهند.

امضا کنندگان: «توحید قریشی-نامق دلدل-حمزه درویش-مختار کاکایی-اسماعیل رشیدی-حسن رشیدی-تیمور نادری زاده-انور خضری-جمال قادری-فیروز حمیدی-فرهاد سلیمی-ایوب کریمی-مریوان کرکوکی و برخی دیگر از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج»”


لازم به توضیح است که یک مداح در جریان پخش زنده مراسم مربوط به تولد «امام حسن مجتبی» در تلویزیون جمهوری‌اسلامی، به سه خلیفه اهل سنت و «عایشه» – همسر پیامبر مسلمین – توهین می‌کند و آنان را مورد لعن قرار می‌دهد.

در پی این توهین شهاب نادری، نماینده اهل سنت مجلس به عسگری رئیس سازمان صدا و سیما تذکر داد و از رئیس صدا و سیما خواست با فرد خاطی برخورد شود.

مولانا محمدحسین گرگیج نیز در مراسم نماز جمعه ۳ خرداد اهل‌سنت آزادشهر، با اشاره به اهانتی که اخیرا در شبکۀ پنج سیما به مقدسات اهل‌سنت صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: نباید افرادی که به عقاید مذهبی دیگران اهانت می‌کنند اجازۀ اجرای برنامه را در صداوسیما داشته باشند.

پیش از این شبکه پنج سیما با محکوم کردن حرکت این مداح، از جامعه اهل سنت عذرخواهی کرده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید