محمد ادیبی روحانی سنی مذهب احضار شد/ سند

محمد ادیبی، روحانی اهل سنت ساکن بانه به مراجع قضایی احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد ادیبی، روحانی سنی مذهب اهل روستای کوپیچ سفلی، از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه در استان کردستان به دادیاری شعبه اول دادسرای ویژه روحانیت همدان احضار شد.

در ابلاغیه که به دست این روحانی سنی مذهب رسیده علت حضور اجرای حکم عنوان شده و نوشته شده که در صورت عدم حضور جلب خواهد شد.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر یک مداح در جریان پخش زنده مراسم مربوط به تولد «امام حسن مجتبی» در تلویزیون جمهوری‌اسلامی، به سه خلیفه اهل سنت و «عایشه» – همسر پیامبر مسلمین – توهین می‌کند و آنان را مورد لعن قرار می‌دهد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته‌است.

شبکه پنج سیما با محکوم کردن حرکت این مداح، از جامعه اهل سنت عذرخواهی کرد. با این حال فعالان سنی مذهب ایرانی می‌گویند: «فشار بر جامعه سنی مذهب کشور افزایش یافته‌است و احضار این روحانی می‌تواند در همین ارتباط صورت گرفته‌باشد».

مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه ۳ خرداد اهل‌سنت آزادشهر، با اشاره به اهانتی که اخیرا در شبکۀ پنج سیما به مقدسات اهل‌سنت صورت گرفته، گفته‌بود: «نباید افرادی که به عقاید مذهبی دیگران اهانت می‌کنند اجازۀ اجرای برنامه را در صداوسیما داشته باشند».

محمد ادیبی سال گذشته نیز به دلیل حمایت از اعتصاب سراسری بانە بە دادگاە روحانیت همدان احضار شدە ‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل