حکیم سواعدی مدیر موسسه میثاق فجر انتصار به زندان شیبان منتقل شد

حکیم سواعدى (غابشی)، مدیر مؤسسه میثاق فجر انتصار اهواز که اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت‌شده بود، از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به زندان شیبان منتقل شد. اواخر فروردین‌ماه امسال نیز چهار تن دیگر از اعضای این مؤسسه توسط قرارگاه ابوالفضل العباس سپاه بازداشت‌شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، حکیم سواعدی مدیر مؤسسه میثاق فجر انتصار اهواز و پنجمین عضو بازداشتی این موسسه به زندان مرکزی اهواز (شیبان) منتقل شد.

صبح روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، آقای سواعدی، مدیر مؤسسه میثاق فجر انتصار اهواز در محل کارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. شهاب صیاحی، حسن ساعدی، عیسی (عارف) سواری و حسن طرفی چهار تن از اعضای  این مؤسسه پیش‌ازاین توسط اطلاعات سپاه بازداشت‌شده بودند.

یک منبع مطلع پیش‌تر  و در رابطه با بازداشت آقای سواعدی به کمپین گفته بود: «روز ۱۵ اردیبشهت از آقای سواعدی خواسته‌شده بود برای بررسی مجوز موسسه میثاق انتصار فجر به فرمانداری اهواز مراجعه کند که در فرمانداری  اهواز به ایشان اعلام شد که به دستور مقامات قضایی فعالیت‌های این مؤسسه ممنوع اعلام‌شده است».

از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند ۳۱ ساله تا این لحضه اطلاع دقیقی در دست نیست.

روز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه، شهاب صیاحی، حسن ساعدی عیسی (عارف) سواری و حسن طرفی چهار تن از اعضای مؤسسه میثاق فجر انتصار، توسط قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات سپاه در ستاد مردمی که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان برپاشده بود بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز منتقل شدند.

از آغاز وقوع سیل در استان خوزستان تاکنون دست کم ۷۰ تن  از شهروندان در این استان، در مناطق شعیبیه شوشتر، حمیدیه، ملاشیه و مناطق مختلف شهر اهواز با اتهاماتی نظیر: “مشارکت در برگزاری اعتراضات خیابانی”، “دریافت کمک‌های نقدی از خارج کشور برای کمک به سیل‌زدگان”و “نشر شایعات مربوط به سیل در فضای مجازی” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید