پرونده اکرم نصیریان به دادسرای گرمسار ارسال شد

پرونده اکرم نصیریان از اعضای «ندای زنان ایران» برای رسیدگی به دادسرای گرمسار ارجاع شد. این فعال حوزه زنان روز یکشنبه ۵ خرداد با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرونده اکرم نصیریان فعال حقوق زنان و عضو «ندای زنان ایران» برای رسیدگی به شعبه اول دادیاری دادسرای گرمسار ارسال شده است.

خانم نصیریان از طریق ارسال پیامک الکترونیکی مطلع شده که پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه اول دادیاری دادسرای گرمسار در استان سمنان ارسال‌شده است.

این فعال حوزه زنان طی یادداشتی در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت: «از‌آنجا‌‌ که در طول زندگی‌ام هیچ گاه در گرمسار، کار و زندگی نکرده‌ام و همیشه در تهران بوده‌ام، تعیین محل دادیاری پرونده‌ام در گرمسار، سؤال برانگیز است».

مأموران امنیتی، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، خانم نصیریان از اعضای “ندای زنان ایران” و گروه همیاری به سیل‌زدگان را بازداشت کرده و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل کردند.

روز یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، این فعال حقوق زنان، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، از زندان اوین، آزاد شد.

خانم نصیریان از چهره‌های فعال در امر سوادآموزی زنان و در گروه همیاری کمک به مردم سیل‌زده فعالیت داشت.

«ناهید شقاقی»، دیگر عضو «ندای زنان ایران» که صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در منزل شخصی‌اش بازداشت شده بود، کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و تحت بازجویی به‌سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید