یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت شد

یک شهروند ساکن چابهار، توسط مأموران امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز پنجشنبه ۹ خرداد ۹۸، خالد آبرون (جدگال) ۳۴ ساله توسط مأموران امنیتی در شهرستان چابهار بازداشت  و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته یک منبع آگاه: «نیروهای امنیتی بدون در دست داشتن حکم  قضایی پس از ورود به منزل آقای آبرون  وی را دستبند و چشم‌بند زده، به همراه خود بردند».

علیرغم پیگیری های خانواده تا این لحظه از محل نگهداری و وضعیت آقای آبرون اطلاعات دقیقی در دست نیست.

مأموران امنیتی در زمان بازداشت توضیحاتی در رابطه با بازداشت این شهروند ارائه نکرده‌اند، اما خانواده آقای آبرون علت بازداشت وی را اظهارنظرهایی پیرامون توهین اخیر یک مداح در شبکه پنج صداوسیما به همسر پیامبر و اصحابش عنوان کردند.

روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت  و در پخش زنده مراسم جشن تولد یکی از امامان شیعه، احمد قدمی مداح به خلفای راشدین و عایشه، همسر پیامبر اسلام، توهین کرده بود. اگر چه توهین مداحان به مقدسات اهل سنت بارها در محافل مختلف صورت گرفته بود، اما هیچ گاه این موضوع از برنامه های رادیو و تلویزیون ایران پخش نشده بود.

خبرگزاری ایرنا یکشنبه ۵ خرداد گزارش داد که احمد قدمی مداح اهانت کننده به مقدسات اهل سنت در یکی از برنامه های شبکه پنج تلویزیون دولتی ایران، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار، و با قرار تامین کیفری آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید