اسحاق روحی فعال کارگری اهل سنندج با وثیقه از زندان آزاد شد

اسحاق روحی، فعال کارگری اهل سنندج که روز ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر بازداشت‌ شده‌بود، با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ، اسحاق روحی، فعال کارگری که یازدهم اردیبهشت‌ماه توسط مأموران امنیتی بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

آقای روحی پس از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سنندج منتقل شده و روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، پس از اتمام دوران بازجویی به زندان مرکزی سنندج انتقال یافته‌بود.

یک منبع مطلع در خصوص نحوه بازداشت آقای روحی به کمپین گفته‌بود: «این کارگر نقاش و ساختمان به همراه خانواده‌اش در روز جهانی کارگر از محل سکونتش در شهرک “نایسر” عازم شهر سنندج بود که توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سنندج منتقل شد».

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در چند شهر برگزار شد. این تجمع در تهران و در مقابل مجلس شورای اسلامی، با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

هرساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان در این روزها از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه اجرای مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت آنان و اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید