فیلیپ لوتر: “محکومیت وکیل مدافع حقوق بشر به ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق یک بی‌عدالتی حیرت‌انگیز است”

فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در واکنش به صدور حکم ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق امیرسالار داوودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین، گفت: «این یک حکم سنگین شوکه کننده و بی‌عدالتی بی‌رحمانه است. امیرسالار داوودی آشکارا به خاطر دفاع از حقوق بشر مورد مجازات قرار گرفته است.»

وی افزود: «راه‌اندازی یک کانال تلگرامی برای افشای نقض حقوق بشر جرم نیست. مقامات ایرانی باید بلافاصله و بدون قید و شرط او را آزاد کنند. امیرسالار داوودی آخرین قربانی سرکوب شریرانه وکلای مدافع حقوق بشر توسط مقامات ایران در دو سال گذشته است که برای جلوگیری از کارشان با احکام سنگین دادگاه‌ها روبرو می‌شوند.»

بر اساس قوانین (ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی) امیرسالار داودی باید ۱۵ سال زندان را سپری کند.

عفو بین‌الملل، همچنین جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا را که با ایران در حال گفت‌وگو هستند فرا می‌خواند که از مقامات ایران بخواهند تا فورا هدف قرار دادن وکلای مدافع حقوق بشر را متوقف کنند.

لینک اطلاعیه عفو بین‌الملل به انگلیسی

امیرسالار داوودی، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی صلواتی، در چند اتهام در مجموع به ٣٠ سال زندان، ۱۱۱ ضربه شلاق، ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شده‌است.

چند وکیل دادگستری پیش‌تر در اعتراض به این حکم بیانیه‌ای منتشر کردند.

مطالب مرتبط:

امیرسالار داووی به ۳۰ سال زندان محکوم شد

بیانیه چند وکیل دادگستری در خصوص حکم صادر شده برای امیرسالار داوودی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید