میلاد بحری عکاس و خبرنگار به زندان شیبان منتقل شد

میلاد بحری، عکاس و خبرنگار اهل شهرستان شادگان که در اردیبهشت‌ماه بازداشت‌شده بود، پس از ۲۰ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه‌های اطلاعات شادگان و اهواز به زندان شیبان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، میلاد بحری، عکاس و خبرنگار اهل شهرستان شادگان، از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان منتقل شد.

مأموران اداره اطلاعات بامداد روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، آقای بحری، ۲۹ ساله را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شادگان منتقل کرده بودند.

این فعال فرهنگی و عکاس پس از چند روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شادگان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر مقیم لندن در خصوص بازداشت آقای بحری به کمپین گفته‌بود: «میلاد بحرى علاوه بر فعالیت‌هاى فرهنگى؛ در سیلاب اخیر فعالیت‌هاى زیادی در خصوص پوشش خبرهاى مرتبط با مناطق سیل زده و انتقال مشکلات مردم منطقه استان خوزستان داشت».

علیرغم پیگیری‌ها  انجام شده کماکان از دلیل بازداشت این خبرنگار و اتهام‌های منتسب به وی خبری در دست نیست.

از زمان جاری شدن سیلاب در استان خوزستان و پس از آن، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دست‌کم۷۰ نفر از فعالان مدنى، امدادگران مردمى، شاعران و معلمین اهوازى را بازداشت کرده‌اند، گزارش شده که بعضى بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری تحت “شکنجه فیزیکى و فشار روانى” قرار گرفته‌اند.

بازداشت شدگان از مناطق شعیبیه، شوشتر، حمیدیه، ملاشیه و چند منطقه دیگر اهواز هستند که برخی از آنها با اتهاماتی نظیر: “مشارکت در برگزاری اعتراضات خیابانی”، “دریافت کمک‌های نقدی از خارج کشور برای کمک به سیل‌زدگان”و “نشر شایعات مربوط به سیل در فضای مجازی” مواجه شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید