پوریا ابراهیمی فعال مدنی تفهیم اتهام شد

«پوریا ابراهیمی» فعال مدنی امروز چهارشنبه ۲۷ خردادماه، در شعبه ۶ دادسرای اوین تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی که در ۱۹ خردادماه سال جاری، همراه با «شکوفه آذر» و «غزاله شیری» دو فعال مدنی دیگر، از سوی نیروهای امنیتی در منزلی در شهر «رودهن» بازداشت شده بودند، امروز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۴، در دادسرای اوین شعبه ششم، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور” و “ارسال اخبار کذب به رسانه‌ها” تفهیم اتهام شد.

گفته شده «پوریا ابراهیمی» در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بوده اما از دو فعال مدنی دیگر «شکوفه آذر» و «غزاله شیری» همچنان خبری در دست نیست.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به کمپین گفته: “خانواده پوریا ابراهیمی چندین روز به صورت مداوم پیگیر وضعیت فرزندشان بوده‌اند، تا اینکه روز گذشته از سوی مسوولین به خانواده این فعال مدنی گفته شده ۲۷ خرداد در دادسرای اوین می‌توانند فرزندشان را ملاقات کنند.”

این منبع همچنین افزود: “برخلاف وعده‌های مسوولین، از ملاقات مادر پوریا ابراهیمی با او ممانعت به عمل آمده است.”

این فعال مدنی پیش‌تر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از تحمل دوران حبس در پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شده بود.

«پوریا ابراهیمی» از جمله زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ اوین بود که در پی تنش‌های بند ۳۵۰، به انفرادی‌های ۲۴۰ منتقل شده و پس از ۱۱ روز به بند عمومی بازگردانده شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید