تفتیش منزل عزیز قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان

نیروهای اطلاعات سپاه، منزل و خودروی شخصی عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان در «واجارگاه» رودسر (از شهرهای شرقی استان گیلان) را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی او را ضبط کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸، چند تن از ماموران اطلاعات سپاه پاسداران با در دست داشتن حکم قضایی، منزل و خودروی شخصی عزیز قاسم‌زاده، عضو هیئت مدیره و سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی او از جمله دو عدد سیم کارت و یک حافظه جانبی و یک تلفن همراه را ضبط کردند.

این فعال صنفی معلمان با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی به توضیح آنچه در این روز گذشته می‌پردازد: «در طول هفته اخیر پیامکی برای دست من رسید که پرونده شما به بازپرسی شعبه ۱ رشت ارجاع شده ولی در ثنا نگاه می‌کردیم، چیزی نبود. حضور به آنجا مراجعه کردم ولی پاسخی نگرفتم و بعد پیامکی دیگر رسید که پرونده شما به شعبه ۲ بازپرسی دادگستری شهرستان رودسر ارجاع شده. ما به خانه آمدیم و حوالی ساعت پنج بعدازظهر ۴ نفر از افراد اطلاعات سپاه با در دست داشتن حکمی به خانه ما آمده و منزل و خودروی شخصی من را تفتیش کردند و وسایل شخصی‌ام مانند دو عدد سیم کارت و یک رم و یک تلفن همراه ضبط شد».

عزیز قاسم‌زاده، خواننده سنتی و معلم هنر پیش از این در سال ۹۶ به دلیل خواندن یک تصنیف از آثار همایون شجریان با شعری از زنده یاد سیمین بهبهانی در کلاس هنر و با شکایت اداره آموزش‌وپرورش انزلی به یک سال تبعید محکوم و از انزلی به رودبار منتقل شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید