نامه سرگشاده مهران زهراکار زندانی سیاسی سابق در خصوص چند تن از مقامات قضایی کشور به علی خامنه‌ای

مهران زهراکار، زندانی سیاسی سابق، در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از ۵ نفر از مسئولان قضایی کشور نام برد که با استناد به مواد قانونی مجرم به حساب می‌آیند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران زهراکار، زندانی سیاسی سابق که روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ از زندان اوین آزاد شده‌بود، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی خامنه‌ای، از «حاج آقا انصاری»، بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای صادقیه، «سیدعلیرضا کارگر»، دادستان دادسرای صادقیه، «محمد نصیرپور»، بازپرس شعبه ۷ دادسرای اوین، «محمد مقیسه»، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، «آقای عباسی»، دادیار شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین، به عنوان کسانی یاد کرد که بر اساس قانون مجرم به حساب می‌آیند. او ابتدای نامه می‌پرسد: «بفرمایید شکایت این افراد ظالم و با نفوذ را به کجا می‌توان برد که ما را به تمسخر نگیرند یا مورد تهدید قرار ندهند؟»

نامه مهران زهراکار که نسخه‌ای از آن برای انتشار در اختیار کمپین قرار گرفته را بخوانید:

“اینجانب مهران زهراکار، با شرح عرایض ذیل به محضر عالی تقاضای صدور اوامر شایسته مبنی بر رسیدگی به شکایت اینجانب طبق ضوابط قضایی را دارم. خواهشمند است بفرمایید شکایت این افراد ظالم و با نفوذ را به کجا می‌توان برد که ما را به تمسخر نگیرند یا مورد تهدید قرار ندهند؟
۱– حاج آقا انصاری، بازپرس شعبه دهم دادسرای صادقیه که نام کوچکش را پنهان کرده، بنا به موارد ذیل مجرم است:
ماده ۳ و ماده ۱۵۹ آیین دادرسی کیفری، در مورد بی طرفی مقام قضایی و تعیین وقت برای کارشناس مجرم است. ایشان طبق ماده ۵۵۴ قانون تعزیرات (تلاش جهت پنهان کردن آلات جرم و خلاصی مجرم) و طبق ماده ۵۹۷ قانون تعزیرات (عدم رسیدگی به شکایت) مجرم است.

۲– سیدعلیرضا کارگر، دادستان دادسرای صادقیه طبق موارد ذیل مجرم است:
ایشان طبق ماده ۵۷۵ قانون تعزیرات (تعقیب برخلاف قانون و به‌خاطر هوای نفس و راضی کردن چند فک و فامیل بزهکار) مجرم است. ایشان طبق ماده ۵۹۷ قانون تعزیرات (عدم رسیدگی به شکایت) مجرم است. ایشان طبق ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات (محروم کردن بنده از حقوق مصرح در قانون اساسی) مجرم است. ایشان همچنین طبق بند ۳ و ۵ ماده ۱۶ قانون نظارت بر رفتار قضات مجرم است.

۳– محمد نصیرپور، بازپرس شعبه هفت دادسرای اوین طبق موارد ذیل مجرم است:
طبق ماده ۵ آیین دادرسی کیفری و ماده ۵۵۴ قانون تعزیرات (تلاش جهت مخفی کردن آلات جرم و بزهکاری مجرم) و طبق ماده ۱۵۱ قانون مجازات اسلامی مجرم است.

۴– قاضی محمد مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب طبق موارد ذیل مجرم است:
طبق ماده ۱۵۱ و ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی و بند ۶ و ۷ ماده ۱۵ قانون نظارت بر رفتار قضات مجرم است. همچنین طبق تبصره ماده ۱۸ قانون نظارت بر رفتار قضات مجرم محسوب می‌شوند.

۵– آقای عباسی، دادیار شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای شهید مقدس هم وظیفه داشته با دیدن تخلف و تقلب گسترده و ۴ ماه بلاتکلیفی اجرای حکم از سوی قاضی مقیسه و جعل محمد نصیرپور، رفع نقص پرونده را به بنده ابلاغ و به شعبه مربوطه برگرداند که مغایر با وظایف شغلی خود عمل نموده و طبق ماده ۶۰۵ قانون تعزیرات مجرم است.

تبصره ۱ – لازم به توضیح است که همگی این پنج نفر طبق ماده ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی شریک در جرم محسوب می‌شوند. همچنین همگی این پنج نفر طبق بند الف ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی جرم معاونت در قتل عقیم به‌وسیله فرستادن چاقوکش و دستکاری کردن اتومبیل دارند.
تبصره ۲ – لازم به یادآوریست که دادستان دادسرای وقت انتظامی قضات هم در این مفاسد شرکت داشته و با سواستفاده از سادگی و اعتماد اینجانب با تحویل رسید جعلی و با تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم مکرر تلاش داشته حقوق مسلم اینجانب را نادیده بگیرد.”


مهران زهراکار ۲۷ تیرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت تحمل دو سال حبس تعزیری به زندان اوین، بند ۸ سالن ۹ منتقل شد. وی اسفندماه ۹۶ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی مقیسه به اتهام “توهین به رهبری”، در حالی محاکمه شد که از حق داشتن وکیل در طول روند دادرسی محروم بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «مهران زهراکار، به دلیل فعالیت‌هایی که در شبکه‌های مجازی داشت و به علت نوشتن مقالات انتقادی در فیس‌بوک و اینستاگرام، ۹ آذرماه ۹۶ از سوی دادسرای ناحیه ۳۳ احضار شد و چند روز بعد در همان ماه، توسط پلیس امنیت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.»

وی روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷، با توجه به عفو ۲۲ بهمن‌، از زندان اوین آزاد شد.

مهران زهراکار، مولف سه جلد کتاب است که تنها دو جلد آن مجوز چاپ گرفت. کتاب‌هایی که از او به چاپ رسیده‌است “غرب چگونه غرب شد” و “مقایسه انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب مشروطه در ایران” است و کتاب “ویژگی‌های مهم قدرت و سیاست در یک قرن گذشته در ایران” هیچ‌گاه اجازه انتشار نیافت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید