آزادی زودتر از موعد مجتبی داداشی دانشجوی زندانی

مجتبی داداشی، دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری که حدود دو ماه پیش برای تحمل ۳ سال حبس تعزیری به زندان منتقل شده‌بود، زودتر از موعد مقرر در روز یکشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۷، از زندان شهرستان سبزوار آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجتبی داداشی، دانشجوی ترم آخر دانشگاه حکیم سبزواری که شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ برای اجرای حکم ۳ سال حبسش به زندان منتقل شده‌بود، “با تعلیق بخشی از مجازات و اعمال عفو رهبری” از زندان آزاد شده‌است.

این دانشجوی ترم ۸ رشته علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری طی یادداشتی در مورد خبر آزادی‌اش اینطور نوشته‌است: «با تعلیق بخشی از مجازات و اعمال عفو رهبری نسبت به مابقی حکم زندانم، امروز از زندان رهایی یافتم».

او به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.

آقای داداشی به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌بود.

وی روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ از صدور ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق خود با اتهامات “تبلیغ علیه حکومت”، “توهین به روسای سه قوه” و “توهین به رهبری” خبر داده‌بود.

آقای داداشی پیش‌تر در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷ پس از حضور در شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار بازداشت و روز شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، با سپردن وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به صورت موقت از زندان شهرستان سبزوار آزاد شده‌بود.

این دانشجوی اهل سبزوار، همچنین از سیاست‌های دولت انتقاد کرده و علی خامنه‌ای را به مناظره دعوت کرده‌بود.

او در ویدئویی خطاب به مردم ایران گفته‌بود: «من به دلیل انتقاد از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و همینطور انتقاد از شخص رهبری به این حکم محکوم شده‌ام. اما همه مقامات و مسئولان ارشد نظام را به مناظره دعوت می‌کنم».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید