احضار امید اسدی، فعال مدنی به دادگاه تجدیدنظر استان کردستان /سند

امید اسدی از فعالان مدنی و کارگری طی ابلاغیه کتبی به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان احضار شد. این شهروند پیش‌ازاین توسط دادگاه انقلاب در دو پرونده مجزا به یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان برای روز شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸، امید اسدی از فعالان مدنی و کارگری شهرستان کامیاران را طی ابلاغیه‌ای کتبی احضار کرد.

بر اساس این ابلاغیه از آقای اسدی خواسته‌شده که در ساعت ۹ روز شنبه ۱۵ تیرماه در خصوص شکایت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کامیاران مبنی بر “تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی” در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر کردستان حاضر شود.

خردادماه سال جاری، براساس حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، آقای اسدی بابت اتهام “اقدام علیە امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب مخالف نظام” به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. همچنین گزارش‌شده است که این فعال کارگری آذرماه سال گذشته نیز بە تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدە و این احضار به دلیل اعتراض وی به این حکم بوده است.

آقای اسدی از فعالان مدنی و کارگری روز ۳۰ مرداد۹۷، از سوی نیروهای اداره اطلاعات در شهرستان کامیاران بازداشت و روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شده بود.

از دلایل بازداشت آقای اسدی در آن زمان “شرکت در کمپین‌های حمایتی مختلف از جمله حمایت از رامین حسین‌پناهی عنوان شده بود”.

لازم به توضیح است که سحرگاه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ حکم اعدام رامین حسین‌پناهی از زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید