حسین جنتی شاعر اهل ورامین با وثیقه آزاد شد

حسین جنتی، شاعر اهل ورامین که با اتهام “تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده‌بود با سپردن وثیقه، به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۳۹۸، حسین جنتی، شاعر اهل ورامین که طی سال‌های اخیر اشعار انتقادی‌اش، نسبت به وضعیت کشور و سیاست‌های سران جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی مورد اقبال عمومی قرار گرفته‌است، با سپردن وثیقه، به صورت موقت از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

پیش از این صدای آمریکا گزارش کرده‌بود که «اطلاعات سپاه اصفهان»، حسین جنتی را در روز یک‌شنبه ۱۲ خردادماه بازداشت کرده است.

اگر چه به صورت رسمی علت بازداشت این شاعر اعلام نشد، اما گفته شده‌بود “حسین جنتی پس از شعر خوانی در دانشگاه اصفهان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است.”

او طی یادداشتی رفتار ماموران را، (جز یکی دو مامور و سرباز که نمی‌شناختند) در طول مدت بازداشتش خوب توصیف کرده و در بخشی از این یادداشت نوشته: «نمی‌دانم چه‌کسی از کجا و چطور تماس گرفته بود با مسئولان که ناگهان ساعت دوازدهِ شبِ روزِ تعطیل مرا خواستند و بسیار دوستانه، دلسوزانه و به شدت پیگیر و مصمم ترتیبِ آزادی موقت مرا با وثیقه دادند و حتی چندساعت پیش از آزادی با احترام گفتند: دستور داده‌اند این چندساعت باقیمانده را که میهمان ما هستید شما‌را به مکان دیگری که در شانتان باشد ببریم. چیزی‌نیست دوستان،گمانِ بد برده‌اند، تحقیق خواهند کرد، حرف‌خواهیم‌زد و به وعده‌ی الهی حل خواهد شد…».

این شاعر در سال ۸۹ در جلسه شعرخوانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی حاضر بوده و شعر نیز خوانده‌است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی زبان اشعار او را «نترس» و انتقادی توصیف کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل