عبدالحمید آریامنش از بازداشتگاه اطلاعات سپاه آزاد شد

عبدالحمید آریامنش (قلندرزهی)، شهروند بلوچ  و فعال مذهبی ساکن استان سمنان که در اردیبهشت‌ماه بازداشت‌شده بود، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه آزاد شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته پنجشنبه ۱۶ خردادماه ۹۸، عبدالحمید آریامنش، پس از تحمل ۳۳ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه سمنان آزاد شد.

صبح روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، آقای آریامنش از سوی نیروهای امنیتی در استان سمنان بازداشت شد.

دلیل بازداشت آقای آریامنش فعالیت‌های مذهبی وی پیش از ماه رمضان و برگزاری نماز تراویح برای مردم منطقه در منزل شخصی عنوان شده است.

به گفته یک منبع آگاه: «عبدالحمید به خاطر نبود مسجد اهل سنت در منطقه زندگی‌اش در ماه رمضان در خانه شخصی خود برای مردم منطقه زمینه اقامه نماز تراویح را فراهم می‌کرد، مأموران اطلاعات سپاه به او اخطار داده‌اند که اگر بار دیگر به فعالیت‌های مذهبی‌اش ادامه دهد با او به‌شدت برخورد می‌شود».

آقای آریامنش، پیش‌تر در تاریخ  ۱۵ دی ماه سال ۹۶ نیز در محل سکونتش روستای لاسجرد شهرستان سرخه سمنان، توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده بود.

تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که اهل سنت در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید