احضار عثمان اسماعیلی برای اجرای حکم/ سند

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری طی ابلاغیه کتبی از سوی شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سقز جهت اجرای حکم فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، براساس ابلاغیه‌ای که توسط شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز روز گذشته شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، تنظیم و به‌دست عثمان اسماعیلی رسیده است، وی باید ظرف ۵ روز دیگر برای اجرای حکم سه ماه حبس تعزیری خود را به این شعبه معرفی کند.

دادگاه انقلاب سقز دی ماه سال گذشته آقای اسماعیلی را بابت اتهام “فعالیت تبلیغی نظام از طریق برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی با رسانه‌ها” به سه ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

آقای اسماعیلی پیش از این بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم شده بود.

این فعال کارگری در تاریخ  ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ پس از سپری کردن ۲ ماه حبس تعزیری، آزاد و در اجتماع روز جهانی کارگر، اول ماه مه برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، در سقز مجددا بازداشت شد. آقای اسماعیلی، ۱۳ اردیهشت ۱۳۹۷، پس از صدور وثیقه ۳۲ میلیون تومانی، به بند سلامت زندان سقز منتقل شد و دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد شد.

این فعال کارگری اهل سقز، پیش‌تر در ۹ اسفند ۱۳۹۶، برای سپری کردن ۲ ماه حبس تغزیری، خود را به اجرای احکام زندان مرکزی سقز معرفی کرده بود، با احتساب مدت ۱۲ روز بازداشت قبلی و با پایان یافتن دوران محکومیت، دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، از زندان سقز آزاد شده بود.

گفتنی است، این فعال کارگری، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، در شهر سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و بعد از ۱۲ روز بازداشت در سلول انفرادی با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

آقای اسماعیلی در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۴، به اتهام “شرکت در مراسم روز جهانی کارگر” در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز محاکمه و به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم پس از بررسی در دادگاه تجدید استان به تحمل دو ماه حبس در زندان سقز کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید