محکومیت دوباره برای پیمان میرزازاده، زندانی سیاسی

پیمان میرزازاده، خواننده کُرد اهل روستای “گنگچین” از توابع منطقه صومای برادوست و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، از سوی شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی این شهر به احکام زندان محکوم شد. شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه اسفندماه سال گذشته این خواننده را به دو سال حبس محکوم کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیمان میرزازاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه از سوی شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی این شهر بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “خروج غیرقانونی از مرز” به دو سال زندان محکوم شد. این حکم روز یکشنبه ۱۹ خردادماه به این شهروند در زندان ابلاغ شده است.

روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷ آقای میرزازاده، خواننده اهل روستای “گنگچین” با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد و روز سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۷ شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک حکم دوسال زندان را بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به وی ابلاغ کرد.

مأموران امنیتی، روزپنج‌شنبه دوم اسفند ۱۳۹۷، این خواننده کُرد را به اتهام “تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران از طریق سرودن ترانه” بازداشت و روز دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه منتقل کردند.

آقای میرزازاده، پیش‌تر نیز در آذر ۹۶ در روستای “گنگچین” ارومیه بازداشت و پس از دو هفته بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده‌بود. شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه وی را بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون از طریق سرودن ترانه” به شش ماه زندان محکوم کرد.

این شهروند اهل ارومیه روز پنج شنبه ۱۸ خردادماه ۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید