مسعود کنعانی، فعال محیط زیست با قرار کفالت آزاد شد

مسعود کنعانی معروف به خادم النخیل، فعال محیط‌زیست ساکن اهواز با قرار کفالت به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، مسعود کنعانی معروف به خادم النخیل که توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت‌شده بود، با سپردن قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی روز دوشنبه پس از ورود و بازرسی منزل آقای کنعانی ایشان را بازداشت کردند.

مأموران امنیتی در زمان بازداشت توضیحاتی در رابطه با بازداشت این شهروند ارائه نکرده‌اند، اما گفته می‌شود آقای کنعانی با شکایت شمسایی مدیر عامل سابق سازمان آب و برق خوزستان بازداشت‌شده است.

به گفته فعالان حقوق بشر اهواز آقای کنعانی پس از بازداشت به زندان سپیدار منتقل و اتهام “تشویش اذهان عمومی به سبب انتقاد از مدیران وزارت نیرو و انتقال آب” به وی تفهیم شده است.

مسعود کنانی به دلیل فعالیت‌های محیط‌زیستی‌اش به خادم‌النخیل شناخته می‌شود. این شهروند به دلیل انتقاد و فعالیت‌های محیط زیستی  پیش‌ازاین نیز  توسط نیروهای امنیتی  احضار و بازداشت شده بود.

این فعال محیط‌زیست روز پنجشنبه ۱۸ آذر ۹۵ در تجمع اعتراضی جهت انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران به همراه رقیه جعفری، فعال محیط‌زیست و راحیل موسوی عکاس و فعال مدنی در خرمشهر بازداشت‌شده بود.

همچنین روز جمعه ۱۲ شهریورماه ۹۵، آقای کنعانی در اعتراض به اقدامات ضد محیط زیستی شرکت نفت  از طریق چادر زدن مقابل این شرکت متحصن شده بود که توسط حراست پالایشگاه آبادان بازداشت و به ارگان‌های امنیتی منتقل شد.

آقای کنعانی پیش‌تر در بخش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز مشغول به‌کار بوده که به دلیل فعالیت‌هایش در خصوص نخلستان‌ها و نیز کمپین مخالفت با طرح‌های انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران، از کار اخراج شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید