حکم شش ماه زندان جعفر رستمی راد در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم شش ماه حبس تعزیری جعفر رستمی راد را عیناً تأیید کرد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب این فعال ترک (آذربایجانی) را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه زندان محکوم کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم شش ماه زندان جعفر رستمی راد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر عیناً تأیید شد.

کمیپن پیش‌تر در گزارش از احضار آقای رستمی راد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، از طریق ابلاغیه‌ای الکترونیکی سامانه قوه قضاییه (ثنا) خبر داده بود.

بر اساس این ابلاغیه از آقای رستمی راد خواسته‌شده بود که در ساعت ۱۰ روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت در خصوص شکایت دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ اوین، مبنی بر “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران حاضر شود.

در متن دادنامه صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر در رابطه با پرونده آقای رستمی آمده است: در خصوص تجدیدنظرخواهی جعفر رستمی‌راد فرزند جواد از دادنامه شماره ۹۷/۳۹۴/۲۶ _ ۹۷/۹/۲۵ صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که از “حیث فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل شش ماه حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه عضویت در احزاب و گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم گردیده”؛ هیات حاکمه با توجه به اینکه دادنامه مذکور از حیث رسیدگی رعایت تشریفات دادرسی و تطبیق موضوع با مقررات وفق موازین قانونی صادرشده است و تجدیدنظرخواهی واصله با هیچ‌یک از شقوق ماده ۴۳۴ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری انطباق ندارد و ایراد و اعتراض موجه و مستدنی نیز که موجبات فسخ آن را فراهم نماید ارائه نشده است لذا ضمن رد تجدیدنظرخواهی واصله وفق بند الف ماده ۴۵۵ قانون مذکور، دادنامه بدوی تأیید و استوار می‌گردد. این رأی قطعی به امضای سید احمد زرگر رئیس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر و حسن بابایی مستشار شعبه ۳۶ دادگاه رسیده است.

روز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷  آقای رستمی راد در ارتباط با برگزاری مراسم سالانه قلعه بابک بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده و روز سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷، با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

روز دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷،  جلسه رسیدگی به پرونده ابراهیم نوری و آقای رستمی‌راد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام ”فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ” به‌صورت جداگانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: صدور احکام حبس، تبعید و محرومیت از حقوق اجتماعی برای ابراهیم نوری و جعفر رستمی‌راد

لازم به توضیح است که ابراهیم نوری فعال تُرک (آذربایجانی) در تاریخ  ۱۱ تیرماه ۹۷، در آستانه گردهمایی سالانه قلعه بابک در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

آقای نوری صبح روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۷ طی تماسی تلفنی با خانواده‌اش، از انتقالش به قرنطینه زندان اوین و صدور قرار وثیقه ۱۲۰ میلیونی تومانی در رابطه با پرونده جدیدش خبر داده بود که به نیابت از دادگستری شهرستان اهر جهت اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزیری بابت پرونده تبلیغ علیه نظام در سال ۹۵ پس از ۵۵ روز بازداشت به بند قرنطینه و سپس به بند چهار این زندان جهت تحمل حبس منتقل شد.

ابراهیم نوری فعال ترک (آذربایجانی) پیش‌تر در شعبه ۱ دادگاه کیفری شهرستان اهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. حکمی که در شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی میکاییل خوبیارپور عینا تایید شد.

ابراهیم نوری، همچنین از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده، به ۱۸ ماه حبس تعزیری دیگر و ۲ سال تبعید به شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی محکوم شده و طی این حکم، از هرگونه عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی و فعالیت‌های رسانه‌ای محروم شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید