تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری کوت‌عبدالله در اهواز به دلیل عدم پرداخت معوقات مزدی

تصویر از آرشیو

روز پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، حدود ۶۰ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با حضور مقابل ساختمان استانداری خوزستان و دفتر یک نماینده مجلس در اهواز خواستار پرداخت معوقات خود شدند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات اقتصادی کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله می‌گوید: «حقوق پرداختی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد، اما همین حقوق نیز به موقع پرداخت نمی‌شود، پیمانکار حقوق بهمن ماه سال گذشته را پرداخت کرده و از حقوق اسفندماه تنها ۱۰ میلیون ریال علی الحساب برای ما واریز شده اما ما خواستار پرداخت تمام حقوق معوق هستیم».

وی ادامه داد: «هیچ فیش حقوقی به ما داده نشده است که بدانیم مبلغ حقوق ما چه میزان است از سویی دیگر از اسفندماه سال گذشته تاکنون حق بیمه کارگران هم پرداخت نشده است».

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در این خصوص گفت: «فرزند یکی از کارگران تازه متولد شده است اما به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه بیمارستان، شناسنامه وی و همسرش نزد بیمارستان باقی مانده است، از عید نوروز تاکنون منتظر پرداخت حقوق هستیم اما هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است، شرایط اقتصادی سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد».

به گفته کارگران این تجمع به دلیل تعطیل بودن استانداری خوزستان و نبود علی ساری نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون بی نتیجه ماند.

روز دوشنبه هفته جاری یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در حین خدمت دچار عارضه شد و سپس فوت کرد، دیگر کارگران دلیل این حادثه را فشارهای عصبی ناشی از مشکلات اقتصادی عنوان کرده بودند.

شهردار کوت عبدالله در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها گفت: «به عنوان شهردار این شهر سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ام، در تمام کشور شرایط پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها مناسب نیست و از آنجایی که شهرداری کوت عبدالله نیز درآمدی ندارد و وابسته به این اعتبارات است پرداخت حقوق به تعویق می‌افتد».

نواب حاجیان سعید ادامه داد: «حتی شهرداری اهواز نیز که درآمد دارد هنوز حقوق اردیبهشت ماه را به کارگران خود پرداخت نکرده است».

کارگران شهرداری کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون در اردیبهشت و خرداد امسال چند بار برای دریافت معوقات خود مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند، به گفته این کارگران حقوق آنها از اسفندماه تاکنون پرداخت نشده و تنها مبلغ ۱۰ میلیون ریال علی الحساب پیش از عید به حساب آنها واریز شده است.

حق بیمه آنها نیز از اسفندماه پرداخت نشده است، واحد فضای سبز این شهرداری حدود ۲۵۰ کارگر دارد.

شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبدالله در سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد. کوت عبدالله استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد از توابع شهرستان کارون هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید