گزارشی از آخرین وضعیت ساناز الله‌یاری؛ “وضع سلامتی او نگران کننده‌است و سه هفته گذشته هیچ تماس تلفنی نداشته”

پیش‌تر گزارش شده‌بود که وضعیت جسمانی ساناز الله‌یاری، یکی از اعضای نشریه گام که در بند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می برد، نامناسب است.

کمپین حقوق بشر در ایران به نقل یک منبع آگاه نوشته‌بود: «خانم الهیاری، یکی از اعضای نشریه گام که در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد به شدت بیمار است و علیرغم درخواست‌های خانواده برای انتقال او به بیمارستان برای معاینات تخصصی‌تر تاکنون مخالفت شده است».

بهروز الله‌یاری،‌ پدر ساناز الله‌یاری،‌ فعال مدنی زندانی در همین خصوص در گفتگویی با «رادیو زمانه» از آخرین وضعیت او خبر داده و از نهادهای حقوق بشری درخواست حمایت می‌کند.

به گفته آقای اللهیاری، وضعیت سلامتی ساناز نگران‌کننده است، اما مسئولان زندان او را به بیمارستان اعزام نکرده‌اند. ساناز اللهیاری در سه‌هفته اخیر موفق به تماس تلفنی با خانواده خود نشده و مسئولان زندان گفته‌اند که تلفن‌های بند خراب است.

آقای اللهیاری در این گفت‌و‌گو شرح می‌دهد که چگونه مسئولان قضایی از صدور وثیقه برای دخترش امتناع کرده‌اند و چه‌طور مراجعه او و همسرش به مراجع مختلف بی‌جواب مانده است.

بهروز الله‌یاری،‌ پدر ساناز اللهیاری،‌ فعال مدنی زندانی در گفت‌وگو با «رادیو زمانه» از آخرین وضعیت او خبر داد:

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فر،‌ اعضای تحریریه نشریه دانشجویی گام را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداراه اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.  اما هنوز زمان دادگاه آنها مشخص نیست.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و »تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

ساناز الهیاری، متولد ۱۳۶۶، فارغ التحصیل رشته اقتصاد پیش از این یک بار دیگر در اسفند ۱۳۸۷ به دلیل عضویت در گروه دانشجویان آزادی خواه و برابر طلب (داببازداشت شد و به مدت ۱۷ روز در زندان اوین بود. او بعدتر در دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید