تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت میثم اسماعیل زهی

از وضعیت میثم اسماعیل زهی، شهروند ساکن زاهدان که توسط مأموران امنیتی در پلیس راه نصرت آباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس این گزارش روز شنبه ۱۱ خرداد ۹۸، میثم اسماعیل زهی، شهروند ساکن زاهدان توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده از زمان بازداشت آقای اسماعیل زهی خانواده این شهروند از مکان نگهداری فرزندشان بی‌اطلاع بوده و به‌شدت نگران وضعیت وی هستند.

یک منبع آگاه پیش‌تر در رابطه بازداشت آقای اسماعیل زهی به کمپین بلوچ گفته بود: «مأموران امنیتی بدون نشان دادن حکم بازرسی به منزل میثم اسماعیل زهی رفته و منزل شخصی وی را بازرسی کردند در آن زمان میثم در خانه نبوده و مأموران بعد از چند ساعت میثم را در پلیس‌راه نصرت‌آباد زاهدان درون خودرو شخصی‌اش بازداشت می‌کنند».

از دلیل بازداشت آقای اسماعیل زهی اطلاع دقیقی در دست نیست، اما بر اساس آنچه کمپین بلوچ در این گزارش عنوان کرده است این بازداشت به دلیل تجمع اعتراضی چند روز پیش برخی از شهروندان در مقابل فرمانداری بوده است.

روز دوشنبه ۶ خرداد ۹۸، جمعی از مردم شهر زاهدان با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار پاسخگویی مأموران نسبت به کشته شدن جوان زاهدانی به نام “موسی شه بخش” و دیگر شهروندان شده بودند.

به گزارش کمپین بلوچ در آن زمان، بیش از ۷۰ نفر به صورت مدنی و مسالمت آمیز در این تجمع شرکت کرده بودند اما مأموران حمله کرده و تقریبا ۳۰ نفر را بازداشت کردند.

بنابر آخرین گزارش‌ها تاکنون اکثر بازداشت شدگان تجمع زاهدان پس از اخذ تعهد آزاد شدند.

مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در را بطه با حادثه تیراندازی زاهدان بیانیه‌ای صادر کرد. عبدالحمید هشدار داده است که “تیراندازی‌های بی‌ضابطه و بی‌رویه” علمای بلوچ و مردم استان را نگران کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در اتفاقی که در زاهدان در بلوار کشاورز رخ داد، مشخص بود که نه ماشین قاچاق داشته و نه اسلحه داخل آن بوده است، بلکه راننده فقط به‌خاطر نداشتن گواهینامه و بی‌توجهی به ایست مأمور و فرار، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته ‌شده است».

این در حالی است که احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان از تشدید برخورد با خودروهای سوختبر و خودروهای که پلاکشان را در جاده های برون شهری مخدوش شده باشد، خبر داده‌بود.

از سوی دیگر طرح ممانعت از سوختبری در دستور کار قرار گرفته و گزارش‌هایی از بسته شدن مناطق مرزی بر روی خودروهای سوختبر به دست آمده است.

منابع مطلع گزارش دادند که از بلندگوی برخی مساجد در نواحی مرزی اعلام شده که سوختبران اگر برای فروش سوخت به سمت مرز حرکت کنند با آنها برخورد می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید