یک شهروند کُرد توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد

محمدامین کنعانی، شهروند اهل سنندج توسط حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده است. این فعال کُرد مهرماه سال گذشته پس از حضور در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بازداشت و در بهمن ماه پس از ۱۰۰ بازداشت با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدامین کنعانی اهل روستای “تخته” از توابع سنندج در اردیبهشت‌ماه سال جاری، طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «دادگاه این شهروند کُرد در اردیبهشت ماه برگزار و شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی در تاریخ دهم اردیبهشت‌ ماه طی حکمی آقای کنعانی را به اتهام”ارتباط و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون ایران” به پنج سال حبس تعلیقی محکوم کرد».

آقای کنعانی در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۷،  پس از احضار و حضور در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بازداشت و در تاریخ ۴ بهمن ماه همان سال با پس از سپری کردن دوران بازجوئی و تکمیل پرونده با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید