صدور احکام زندان برای مادح فتحی فعال محیط زیست اهل سنندج

مادح فتحی، همسر سحر کاظمی، فعال محیط زیست به یک‌سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی به مدت ۳ سال محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادح فتحی، فعال محیط زیست و عضو سابق هیئت مدیره انجمن زیست محیطی «جمعیت کردستان سبز»، از سوی شعبە اول دادگاە انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بە یک‌سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی بە مدت ۳ سال محکوم شد.

دادگاه آقای فتحی با اتهامات “اقدام علیە امنیت کشور از طریق عضویت در گروهای معاند نظام و عضویت در حزب حیات آزاد کردستان”، ۱۴ اردیبهشت برگزار شده‌بود و حکم دادگاه به صورت شفاهی چند روز بعد از برگزاری دادگاه به وی ابلاغ شد.

یک منبع مطلع در خصوص حکم صادر شده برای مادح فتحی به کمپین گفت: «مادح به حکم اعتراضی نکرده و تسلیم به رای اعلام کرده که همین موضوع منجر به کاهش سه ماه از حکم یکسال تعزیری وی شده و چون پیش‌تر در مجموع و طی دو بار بازداشتش به مدت ۷ ماه در بازداشت بوده، در صورتی که به زندان برای اجرای حکم برود باید دو ماه باقیمانده را تحمل حبس کند».

مادح فتحی پاییز ۹۶ به مدت ۳ ماه و نیم در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج محبوس بود.

وی پس از دستگیری سحر کاظمی، همسرش، پس از احضار به ستاد خبری روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

در خصوص همسر این فعال محیط زیست، سحر کاظمی، گفتنی‌است که وی در زندان مرکزی سنندج حال سپری کردن محکومیت ۲۰ ماهه خود است و با آزادی مشروط وی مخالفت شده است.

محکومیت سحر کاظمی فعال مدنی به ۲۰ ماه کاهش یافت

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید