جلسه رسیدگی به پرونده افشین شیخ الاسلامی وطنی برگزار شد

جلسه رسیدگی به پرونده افشین شیخ الاسلامی وطنی، فعال مدنی و محیط‌زیست مقیم آمریکا در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد. این شهروند اهل سنندج بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به پرونده افشین شیخ الاسلامی وطنی، فعال مدنی و محیط‌زیست در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست بازپرس «موسی شاه گلدی آقاباقر» برگزار و اتهام جدید “تبلیغ علیه نظام” به این شهروند کُرد اهل سنندج تفهیم شد.

ٰ اتهامات “تجمع و تبانی علیه امنیت ملی” و “عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت” از جمله مواردی است که پیش‌تر به آقای شیخ الاسلامی وطنی تفهیم شده بود.

بر اساس ابلاغیه‌ای که پیش تر و در روز ۳۰ خردادماه ۹۸، به دست آقای شیخ‌اسلامی وطنی، رسیده بود، وی می بایست ظرف مدت ۵ روز برای دفاع از اتهامات انتسابی خود در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج حاضر می‌شد.

آقای شیخ‌الاسلامی روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۷، مدتی پس از بازگشت از آمریکا، در منزل پدری‌اش در شهر سنندج بازداشت و با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

منابع کمپین خبر دادند که وی پس از آزادی از زندان ممنوع الخروج شده است.

افشین شیخ الاسلامی اواخر دی ماه سال گذشته برای رسیدگی به وضعیت پدر و مادر خود که هر دو دچار بیماری و کهولت سن هستند از آمریکا به ایران بازگشته‌بود و یک ماه پس از آن بازداشت شد.

او زمانی که در ایران زندگی می‌کرد همزمان فعالیت‌های خیریه و محیط زیستی نیز داشت.

وی پیش از این، بارها به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی و مدنی احضار و بازجویی شده بود، او در آخرین مورد به همراه تعداد دیگری از فعالان سیاسی و مدنی سنندج در دی ماه ۱۳۸۹ در منزل خانواده حبیب‌الله لطیفی به‌خاطر تلاش برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی دستگیر شده بود.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که وسایل شخصی این افراد به هنگام بازداشت از سوی نیروهای امنیتی ضبط شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید