رحمت‌الله پاکزاد، زندانی عقیدتی ـ سیاسی تحت عمل جراحی قرار گرفت

رحمت‌الله پاکزاد، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی خود به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل‌شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت. این زندانی عقیدتی ـ سیاسی کُرد بابت اتهامات “اقدام علیه امنیتی ملی از طریق عضویت در گروه‌های مخالف نظام”، “تبلیغ علیه نظام” و “خروج غیرقانونی” توسط دستگاه قضایی به ۵ سال زندان محکوم‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸، رحمت‌الله پاکزاد زندانی عقیدتی ـ سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به‌صورت اورژانسی به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل‌شده بود، در بیمارستان مدنی کرج تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت.

بر اساس این گزارش از روز پنج شنبه بیست و ششم اردیبهشت وضعیت جسمانی  آقای پاکزاد بسیار وخیم  گزارش شده است اما  مسئولین زندان رجای شهر کرج از انتقال وی به مراکز درمانی ممانعت کرده‌ بودند.

یک منبع مطلع پیش‌تر در رابطه با وضعیت این زندانی به کمپین گفته بود: «آقای پاکزاد از حدود سی و دو روز گذشته روزی دو بار  به علت درد شدید ناشی از ناراحتی سیستم گوارشی جهت درمان و رسیدگی به بهداری زندان مراجعه می‌کردند، اما متأسفانه بدون رسیدگی جدی و با تجویز چندین قرص معده (رانیتیدین و شربت آلومنیوم ام جی) ایشان را به داخل بند بازمی‌گرداندند. همچنین ایشان در طول این مدت براثر شدت درد از ناحیه شکم و معده مجبور به نشسته خوابیدن بوده است».

روز سه شنبه ۲۸ خردادماه ۹۸، آقای پاکزاد به دلیل وخامت حال جسمانی به مراکز درمانی تخصصی خارج از زندان منتقل شد.

یکی از خانواده زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر نیز  پیش‌تر به گزارشگر کمپین گفته بود، زندانیان عقیدتی ـ سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که از مشکلات جسمی رنج می‌برند به سختی به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل می شوند و  اگر موافقتی نیز حاصل شود، مسئولین زندان حاضر نیستند زندانیان را به کلینیک‌های تخصصی اعزام کنند. اکثر زندانیان به بیمارستان مدنی کرج اعزام می‌شوند که بچه‌ها از خدمات پزشکی و بهداشتی آنجا راضی نیستند».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید