نامه امیرحسین محمدی‌فرد به رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین

امیرحسین محمدی‌فرد از اعضای نشریه «گام» و روزنامه‌نگار زندانی در نامه‌ایی خطاب به قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و باقری، رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین، اعلام کرده چنانچه خود و همسرش ساناز الهیاری و سایر متهمین هفت‌تپه تا روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با قید وثیقه آزاد نشوند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

امیرحسین محمدی‌فرد و همسرش ساناز الهیاری، شامگاه چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷، در منزل پدری خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و هر دو آن‌ها هم اکنون در زندان اوین محبوس هستند.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و امیر (علی) امیرقلی نیز از فعالان کارگری هستند که در حاشیه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده و کماکان در زندان به‌سر می‌برند.

متن نامه آقای محمدی‌فرد را بخوانید:

ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، آقای مقیسه
ریاست اندرزگاه ۴ اوین، آقای باقری

نزدیک به شش ماه از بازداشت موقت من و همسرم ساناز الهیاری می‌گذرد و بیش از ۵ماه است که مراحل بازجویی و تحقیقات تمام شده و ما علی رغم صدور قرار وثیقه همچنان در بازداشت موقت هستیم. در این مدت، چه اقداماتی که از طریق خانواده‌ها انجام شده و چه مکاتباتی که خود و ساناز الهیاری انجام دادیم؛ هیچ پاسخ روشنی در پی نداشته و ما در بلاتکلیفی هستیم. لذا نکاتی را برای تصریح وضعیت خود و همسرم بیان داشته و انتظار دارم اقدامات قانونی متناسب هرچه زودتر اعمال گردد.
۱-لازم میدانم ابتدا بر بیگناهی متهمین این پرونده تاکید و اعلام کنم حمایت از کارگرانی که به رانت و فساد و تضییع حقوق خود اعتراض کردند مطابق هیچ قانونی مصداق عمل مجرمانه نیست و نیز این اتهامات منتسب شده هنوز در هیچ دادگاهی اثبات نشده.
۲-از آنجایی که من و ساناز الهیاری دوبار برای خواسته‌های خود ناچار به امساک از خوردن غذای جامد شدیم و اکنون با عوارض جسمی حاصل از آن مواجهیم؛ خواستار این هستیم که برای پیگیری درمان بخصوص در مورد وضعیت ساناز الهیاری به این برخورد فراقانونی در خصوص تبدیل نکردن قرار بازداشت به وثیقه پایان داده و امکان آزادی تا زمان قطعی شدن حکم را فراهم سازید.
۳-من و همسرم ساناز الهیاری همزمان بازداشت شدیم و این مسئله باعث مشکلات زیادی در زندگی شخصی‌مان شده از جمله اخراج از کار،قطع بیمه،کرایه ی معوقه مسکن،اقساط عقب افتاده چندین وام و… و مصائب زیادی را بر خانواده‌های ما نیز تحمیل کرده.نظر به این شرایط خواسته قبل را مجددا تکرار کرده و برای سامان دادن به مسائلی از این دست خواستار آزادی هرچی زودتر خود و همسرم هستم.
۴-چنانچه مسئولان توجهی به درخواست صریح اینجانب نکنند و تا تاریخ پنج‌شنبه ۹۸/۴/۱۳ هیچ اقدام مشخصی در این رابطه صورت نگیرد؛ برای دفاع از حقوق خود و ساناز الهیاری در اعتراض به برخورد‌هایی با منشایی بالاتر ازقانون؛ از تنها ابزاری که در دست دارم استفاده کرده و دست به امساک از خوردن غذای جامد خواهم زد و بدیهی‌ست که تبعات این اعتصاب مستقیما متوجه مسئولان امنیتی و قضایی‌ست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل