انتقال صبا کردافشاری به مکانی نامعلوم؛ نگرانی از فشار برای اعتراف تلویزیونی

صبا کردافشاری، فعال مدنی زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شد. گفته می‌شود که انتقال وی جهت ادامه بازجویی‌ها و تحت فشار قرار دادن برای مصاحبه تلویزیونی صورت گرفته است.

ساعت ۱۲ روز گذشته، سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه، صبا کردافشاری از زندان زنان قرچک ورامین (شهر ری) به مکان نامعلومی منتقل شد.

یکی از نزدیکان وی ضمن ابراز نگرانی از این انتقال به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «به ما هیچ اطلاعی ندادند که وی را کجا برده‌اند ولی ما فکر میکنیم که برای بازجویی و فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی منتقلش کرده باشند».

این منبع در ادامه گفت: «امروز یکی از بستگان به دادسرا رفت و بازپرس گفت خودم دستور انتقالش را داده‌ام ولی نگفتند وی را کجا برده‌اند. حتی اجازه تماس تلفنی هم به او نداده‌اند. یکی از همبندیانش به ما گفت صبا نمی‌خواست برود و تهدیدش کردند که با گارد میریزند و میبرندش. چند روز دیگر صبا ۲۰ سالش می‌شود و این دومین بازداشت و سومین دوره بازجویی است که از سر میگذراند».

صبا کردافشاری روز شنبه ۱۱ خرداد ماه در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. وی پس از ۱۱ روز بازجویی و فشار برای اعتراف تلویزیونی روز سه شنبه ۲۱ خردادماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد و تاکنون از حق داشتن وکیل و مشاوره حقوقی محروم بوده است.

گفتنی است، در تفهیم اتهام اولیه به صبا کردافشاری اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق گروهک معاند و طرح براندازی نرم، اشاعه فساد و فحشا و پیاده روی بدون حجاب، اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی از طریق ارتباط با مسیح پولی نژاد [مسیح علی‌نژاد] و خبرگزاری هرانا» را ابلاغ کرده‌اند.

صبا کردافشاری پیش از بازداشت در خصوص مسایل حقوق بشری همچون زندانیان سیاسی گمنام، اقلیت‌های مذهبی و زنان فعالیت می‌کرد.

وی پیشتر در تاریخ ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات مردمی به موج گرانی‌ها نیز بازداشت شده بود. وی که در این بازداشت به یک سال زندان محکوم شد، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی، بدون اینکه درخواست عفو داده باشد از زندان آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل