حمید رحمتی از اعضای کانون صنفی معلمان به احکام زندان و شلاق محکوم شد

حمید رحمتی، از اعضای کانون صنفی معلمان شهر رضا، توسط شعبه‌ ۱۰۳ دادگاه کیفری این شهر به سه سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این معلم  دی‌ماه سال گذشته  توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمید رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهر رضا بابت اتهامات “اخلال در نظم با انجام رفتارهای غیرمتعارف  تشویق، تحریک و ترغیب به خشونت از طریق ارسال پیامک در فضای مجازی” توسط شعبه‌ ۱۰۳ دادگاه کیفری این شهر به سه سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

بعد از ظهر روز شنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۷،  آقای رحمتی،  توسط مأموران نیروی انتظامی شهر رضا بازداشت شد.

منابع مطلع در آن زمان به کمپین گفته بودند که «ماموران نیروی انتظامی شهرستان شهرضا درحالی‌که حکم بازداشت حمید را در دست داشتند از ورود به مدرسه ی محل کار حمید خودداری کردند؛ او نیز به برای احترام به این شیوه ی برخورد نیروهای انتظامی به سمت اداره ی آموزش و پرورش رفت و در آنجا خود را به ماموران نیروهای انتظامی معرفی کرد».

آقای رحمتی پس از بازداشت برای تفهیم اتهام به دادسرای شهرضا منتقل کردند.

گزارش شده است که در آن زمان اتهام این فعال صنفی «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده بود و بازپرس دادسرا برای ایشان وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر کرده بود و ایشان به صورت موقت آزاد شد.

حمید رحمتی از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا، در اعتراض به بازداشت معلمان و در محکومیت معلمان زندانی، در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان، از روز دهم آذرماه سال گذشته دست به “تحصن تک‌نفره” زده بود.

او در دو روز اول تحصن خود دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، اما به دلیل وضعیت جسمانی‌ نامناسب و «بنا به درخواست دوستانش» از اعتصاب غذای خود دست کشید.

تحصنی که بنا به گفته یکی از معلمان «تک‌نفره آغاز شد، اما حمایت شماری از فرهنگیان و فعالان صنفی را در پی داشت».

آقای رحمتی  پیش‌تر و در اعتراضات صنفی سال ۸۵  نیز بازداشت و از استان اصفهان به استان مازندران تبعید شد. وی در تبعید و درمسیر تردد میان محل کار و محل سکونت و در نتیجه تصادف دچار سانحه شد و مدتها درکما بسر برده است.

بیشتر بخوانید:

حمید رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا بازداشت شد

حمید رحمتی، معلم در تحصن: “در صورت به جواب نرسیدن، دست به عملی می‌زنم که جبران مافات آن غیر ممکن است”

گزارشی از تحصن حمید رحمتی در آموزش و پرورش شهرضا/ محمودبهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و شماری از معلمان حمایت خود را اعلام کردند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید