امیرحسین محمدی‌فرد و ساناز الهیاری پس از اعتصاب غذا از تماس با یکدیگر محروم شدند

در پی انتشار خبر اعتصاب غذای ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد، از اعضای نشریه «گام»، تماس تلفنی و ملاقات بین این زوج زندانی از سوی مقامات زندان اعلام ممنوع شد.

این زوج که در زندان اوین محبوس هستند، از روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌اند، تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه با سپردن وثیقه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه در این خصوص نوشته‌است: «تنها اقدام مسئولان زندان برای رسیدگی به درخواست آنها؛ قطع تلفن‌ها و تماس‌های این زوج زندانی باهم بوده. درحالیکه ۲۲ خرداد ماه امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری، سپیده قلیان و اسماعیل بخشی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برای ابلاغ کیفرخواست منتقل شده‌اند، هنوز خبری از آزادی نیست».

شش ماه فشار به بازداشتی‌های هفت‌تپه و خانواده‌هایشان باعث شده تا امیرحسین محمدی‌فرد برای بار سوم دست به اعتصاب غذا بزند. از طرف دیگر وضعیت جسمانی ساناز الهیاری که او هم در اعتصاب غذاست، مساعد نیست.

خواسته این زوج زندانی این است که تا زمان قطعی شدن حکم دادگاه، به صورت موقت و با سپردن وثیقه به همراه سایر متهمان هفت‌تپه از زندان آزاد شوند.

پیش‌تر، امیرحسین محمدی‌فرد از اعضای نشریه «گام» و روزنامه‌نگار زندانی در نامه‌ایی خطاب به قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و باقری، رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین، اعلام کرده‌بود، چنانچه خود و همسرش ساناز الهیاری و سایر متهمین هفت‌تپه تا روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با قید وثیقه آزاد نشوند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فرد،‌ اعضای تحریریه نشریه دانشجویی گام را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداراه اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.  اما هنوز زمان دادگاه آنها مشخص نیست.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و »تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز دو تن دیگر از بازداشتیان هفت‌تپه هستند که از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید