بابک علیپور فعال مدنی جهت تحمل حبس به زندان رشت منتقل شد

بابک علیپور، فعال مدنی اهل گیلان که از سوی دادگاه انقلاب رشت به احکام زندان محکوم‌ شده‌بود، راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بابک علیپور، روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۹۸، جهت تحمل حبس عازم زندان لاکان رشت شده‌است.

این فعال مدنی، ساکن یکی از روستاهای اطراف رشت که در حوزه زنان نیز فعالیت دارد، در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت با اتهام “عضویت در گروه‌های معاند” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به آقای علیپور به کمپین گفت: «اعتراض او به حکم ۵ سال زندان دادگاه بدوی، بدون تجدیدنظر به دیوان عالی کشور فرستاده شده‌بود که این حکم عیناً در دیوان تایید شد».

برادر بابک علیپور، «روزبه» نیز پیش‌تر در روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۸، پس از مراجعه به شعبه ۵ اجرای احکام دادسرای رشت بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان لاکان رشت منتقل شده‌بود.

پیش از این منبع مطلعی به کمپین در خصوص این دو برادر زندانی به کمپین گفته‌بود: «روزبه به اتهام “توهین به رهبری” به دو سال و بابک با اتهام “عضویت در گروه‌های معاند”، به پنج سال حبس محکوم شده‌است».

این در حالی‌است که محکومیت ۲ سال حبس روزبه علی‌پور پس از اعتراض به ۱۸ ماه کاهش یافت.

پیش‌تر در ۱۳ آبان ۱۳۹۷، مأموران امنیتی روزبه و بابک علی پور را بازداشت و بعد از پایان مراحل بازجویی به زندان لاکان رشت منتقل کرده‌بودند.

به گفته منابع آگاه در آن زمان “پس از بازداشت این دو فعال مدنی، مأموران امنیتی با ورود و بازرسی کامل منزل، برخی از لوازم شخصی این دو برادر را ضبط کردند”.

اسفندماه ۹۷ روزبه علی‌پور با تأمین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و بابک علی پور با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل