تداوم بازداشت مریم محمدی، فعال حقوق زنان در بند ۲۰۹ زندان اوین

مریم محمدی، فعال حقوق زنان که توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان گرمسار بازداشت‌شده بود به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل‌شده است. پرونده این عضو «ندای زنان ایران» در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین در حال رسیدگی است. اکرم نصیریان و ناهید شقاقی دو عضو دیگر «ندای زنان ایران» پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مریم محمدی، فعال حقوق زنان که روز دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی در گرمسار بازداشت‌شده بود به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین جهت بازجویی و تکمیل پرونده منتقل‌شده است.

همسر خانم محمدی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود در این رابطه نوشت: «امروز چهارشنبه ۱۹ تیر در سومین روز بازداشت همسرم مریم محمدی و بعد از تماس دیروز وی و تقاضای پول به زندان اوین مراجعه کردیم و پول و وسایل را از ما تحویل گرفتند و متوجه شدیم مریم دربند ۲۰۹ اوین زندانی است».

مریم محمدی، فعال حقوق زنان به زندان اوین منتقل شد

پیش‌تر نیز دو عضو دیگر «ندای زنان ایران» به نام‌های اکرم نصیریان و ناهید شقاقی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بودند .

خانم نصیریان روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، توسط مأموران امنیتی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود و روز یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

کمپین پیش تر گزارش داده بود که پرونده خانم نصیریان از اعضای «ندای زنان ایران» برای رسیدگی بهدادسرای گرمسار ارجاع شده است.

ناهید شقاقی نیز صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در منزل شخصی‌اش بازداشت و روز شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید