صدیقه مرادی زندانی سیاسی سابق و همسرش و یک شهروند دیگر در تهران بازداشت شدند

یک زندانی سیاسی سابق و همسرش و یک شهروند دیگر در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، شامگاه یک‌شنبه ۱۶تیرماه ۹۸، صدیقه مرادی زندانی سیاسی سابق و همسرش مهدی خواص‌صفت را در منزل شخصی‌شان در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

همچنین بر پایه این گزارش و در همان روز حسن عطار شهروند ساکن تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌است.

این بازداشت‌ها در یک‌روز و در تاریخ یکشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ صورت گرفته‌است.

گفته می‌شود ماموران امنیتی در زمان بازداشت، منزل شخصی این شهروندان را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی آنها را نیز ضبط کرده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلیل بازداشت یا اتهام طرح شده و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

صدیقه مرادی، آخرین بار در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌بود. او به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده‌بود.

این زندانی که سابقه دوبار بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشته است پس از بازداشت به مدت ۷ ماه در بند ۲۰۹ زندانی بود و در آذرماه ۹۰ به بندعمومی انتقال یافت.

مهدی خواص پیش‌تر در خصوص همسرش گفته‌بود که صدیقه مرادی را «اولین بار ۲۷ خرداد ۱۳۶۰ را بازداشت کردند. آن زمان یک دانش آموز دبیرستانی و هوادار سازمان مجاهدین خلق بود. مدتی بعد آزاد شد اما در سال ۱۳۶۴ باز هم او را دستگیر کردند و این بار ۴ سال زندانی بود و در سال ۱۳۶۸ از زندان آزاد شد.»

صدیقه مرادی پیش تر در نامه ای از زندان اوین نوشته بود که شاهد اعدام های زندانیان در دهه ۶۰ بوده است. او از سازمان های حقوق بشری خواسته بود که «به‌خاطر حقوق ازدست‌رفته انسانهایی که بی‌گناه در سال۶۷ اعدام شده‌اند، با مسببین این قتل‌‌عام برخورد قانونی داشته باشند و تا رسیدن به نتیجه نهایی دست از پیگیری برندارند.»

این زندانی سیاسی سابق در نهایت، روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ پس از گذشت پنج سال و هفت ماه با شکسته شدن حکم از سوی شعبه۵۳ دادگاه انقلاب آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید