حکیمه احمدی، زندانی سیاسی بار دیگر اعتصاب غذا کرد

حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان مراغه که در مهرماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی در شهر مرند توأم با خشونت فیزیکی بازداشت‌شده بود، به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود از روز گذشته در زندان مراغه دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی  در اردیبهشت ماه امسال نیز بدلیل «بازداشت غیرقانونی‌ خود و رفتار نامناسب و آزار و اذیت مسئولین زندان» دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، حکیمه احمدی زندانی محبوس در زندان مراغه به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است.

گزارش‌شده است که مسئولان قضایی به بهانه تکمیل پرونده از سوی نهادهای امنیتی، کماکان با صدور قرار وثیقه و آزادی موقت خانم احمدی موافقت نکرده‌اند، اما گفته می‌شود که اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»و «تشکیل گروه و دسته‌های غیرقانونی» به ایشان تفهیم شده است.

مأموران اداره اطلاعات مرند، روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بدون در دست دشتن حکم قضایی و پس از ورود به منزل حکیمه احمدی برخی از لوازم شخصی از قبیل تمامی سیم کارت‌های موجود در منزل، دو لپ تاپ و سه گوشی تلفن همراه را ضبط کردند.

روز سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷، مهندس غلامرضا قربانی همسر حکیمه احمدی، با انتشار ویدیویی به زبان تُرکی آذربایجانی در شبکه های اجتماعی از ضرب و جرح همسرش در بازداشتگاه از سوی نیروهای امنیتی خبر داده بود.

خانم احمدی در پی ضرب و جرح در بازداشتگاه اطلاعات به بیمارستان منتقل و در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شد.

این شهروند پیش این نیز در روز یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸  در اعتراض به “بازداشت غیرقانونی‌ خود، رفتار نامناسب و آزار و اذیت توسط مسئولین زندان و ارسال گزارشاتی توسط مسئول دارالقرآن زندان در ارتباط با وی”، دست به اعتصاب غذا زده بود که در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ پس از انتقال به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

حکیمه احمدی، پیش‌تر نیز در شهریورماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید