دست‌کم پنج تن از شهروندان کُرد توسط نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت شدند

دست‌کم پنج فعال مدنی، محیط زیستی و از اعضای انجمن سبز چیا توسط نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸، پنج تن از فعالان مدنی و محیط زیستی، از اعضای انجمن سبز چیا توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش علی‌رضایی و امید صالحی از اهالی روستای گویزە کویرە از توابع شهرستان مریوان، فاتح هوشمند اهل روستای ینگیجە از توابع شهرستان مریوان، گوران قربانی و یادگار دلجو از اهالی مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

از دلایل بازداشت این افراد تا این لحظه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما به گفته منابع مطلع بازداشت این افراد بە “اتهام همکاری با احزاب کردستانی اپوزسیون حکومت ایران” صورت گرفته است.

انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن  به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید