تداوم اعتصاب غذای امیرحسین محمدی‌فرد و پایان اعتصاب غذای ساناز الهیاری

بنا بر گزارش‌های منتشر شده‌ در شبکه‌های اجتماعی، ساناز الهیاری، عضو نشریه «گام» که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌بود، روز دوشنبه ٢۴ تیر، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و اصرار خانواده‌اش به اعتصاب غذای خود پایان داد، اما همسر او امیرحسین محمدی‌فرد که او هم از اعضای نشریه «گام» است، کماکان در اعتصاب غذاست.

تلگرام «کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه» در این خصوص نوشته‌است که ساناز الهیاری که در اعتصاب غذا بود به دلیل افت فشار خون و ضعف عمومی روز یک‌شنبه ۲۳ تیر هوشیاری خود را از دست داده و به بهداری زندان منتقل می‌شود. در پی این انتقال به او اجازه تماس تلفنی به همسرش داده شد. در این تماس تلفنی امیرحسین محمدی‌فرد از او می‌خواهد که بنا به خواست جمع کثیری از دوستان و فعالین کارگری و نویسندگان به اعتصابش پایان دهد , ساناز الهیاری روز دوشنبه ٢۴ تیر به اعتصاب غذایش پایان داد.

در خصوص آخرین وضعیت امیرحسین محمدی‌فرد عضو دیگر بازداشتی نشریه «گام» گفته می‌شود که او کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد و وضعیت جسمانی‌اش وخیم است.

این زوج محبوس در زندان اوین روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌‌بودند، تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه با سپردن وثیقه به صورت موقت تا زمان صدور رای دادگاه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

پیش‌تر گزارش شده‌بود که آقای محمدی‌فرد در زندان از سوی چند زندانی غیرسیاسی در بند ۴ مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌است.

محمدی‌فرد روزنامه‌نگار زندانی در نامه‌ایی خطاب به قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و باقری، رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین، اعلام کرده‌بود، چنانچه خود و همسرش ساناز الهیاری و سایر متهمین هفت‌تپه تا روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با قید وثیقه آزاد نشوند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فرد را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید