حکیمه احمدی به اعتصاب غذای خود پایان داد

حکیمه احمدی، زندانی محبوس در زندان مراغه با تلاش ریاست و معاونت این زندان  و همچنین وعده رسیدگی مجدد پرونده در شعبه بازپرسی، پس از گذشت چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. این فعال ترک (آذربایجانی) روز شنبه به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود. نیروهای امنیتی این شهروند ساکن مرند را مهرماه سال گذشته «توأم با خشونت فیزیکی» بازداشت‌ کرده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان مراغه پس از گذشت چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، خانم احمدی به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

گزارش‌شده است که مسئولان قضایی به بهانه تکمیل پرونده از سوی نهادهای امنیتی، کماکان با صدور قرار وثیقه و آزادی موقت خانم احمدی موافقت نکرده‌اند، اما گفته می‌شود که اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»و «تشکیل گروه و دسته‌های غیرقانونی» به ایشان تفهیم شده است.

این شهروند پیش این نیز در روز یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸  در اعتراض به “بازداشت غیرقانونی‌ خود، رفتار نامناسب و آزار و اذیت توسط مسئولین زندان و ارسال گزارشاتی توسط مسئول دارالقرآن زندان در ارتباط با وی”، دست به اعتصاب غذا زده بود که در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ پس از انتقال به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مأموران اداره اطلاعات مرند، روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بدون در دست دشتن حکم قضایی و پس از ورود به منزل خانم احمدی برخی از لوازم شخصی از قبیل تمامی سیم کارت‌های موجود در منزل، دو لپ تاپ و سه گوشی تلفن همراه را ضبط کردند.

روز سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷، مهندس غلامرضا قربانی همسر حکیمه احمدی، با انتشار ویدیویی به زبان تُرکی آذربایجانی در شبکه های اجتماعی از «ضرب و جرح» همسرش در بازداشتگاه از سوی نیروهای امنیتی خبر داده بود.

این زندانی سیاسی در پی «ضرب و جرح» در بازداشتگاه اطلاعات به بیمارستان منتقل و در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شد.

خانم احمدی، پیش‌تر نیز در شهریورماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید