جلسه محاکمه عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی برگزار شد

تصویر از ایسنا

جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه نوشته‌است: «جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی روز شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد».

در این جلسه پس از قرائت کیفرخواست از سوی قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، متهمان و وکلا در فرصت جداگانه به دفاع از خود پرداختند.

بعد از حدود سه ساعت قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت که در مهلت مقرر قانونی رای صادر خواهد شد.

این در حالی است که برخی مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی معتقدند مسبب اصلی این قتل چیز دیگری است و یکی از دلایل وقوع آن به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها بر می‌گردد.

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ ( فشافویه) در تیرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ شده‌بود و در زندان تهران بزرگ موسوم به فشافویه در شامگاه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ به‌دست دو زندانی که با جرائم مواد مخدر و قتل عمد دوران محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کردند، به قتل رسید.

این زندانی سیاسی در اسفندماه ۹۷ در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان و درخواست انتقال به زندان اوین  به همراه به برزان محمدی دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه دست به اعتصاب غذا زده بود. برزان محمدی بعدتر به زندان اوین منتقل شد.

پیکر این زندانی سیاسی روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۹۸، در بهشت زهرای تهران در حالی به خاک سپرده شد که مادر این زندانی تهدید شده‌بود، در صورت اطلاع رسانی و مصاحبه با رسانه‌ها، از دادن پیکر فرزندش به او خودداری خواهند کرد.

آقای شیرمحمدعلی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و توسط قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبر انقلاب” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال زندان محکوم شده‌بود و بنا بود؛ ۱۶ تیرماه ۹۸ دادگاه تجدیدنظر او برگزار شود.

چهلمین روز مراسم درگذشت این زندانی سیاسی روز جمعه ۴ مرداد ۹۸ از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در بهشت زهرای تهران، قطعه ۳۲۴ ردیف ۹۷ شماره ۶۶ برگزار خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید